آشنایی با رژیم کتوژنیک آشنایی با رژیم کتوژنیک


آشنایی اولیه با رژیم کتو

رژیم کتوژنیک نیازی به رعایت رژیم خاصی ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذا را در Keto Food Pyramid بخورید.

تصویر 2018 03 13 00 48 41 41 378x400 - دانش رژیم کتوژنیک

همچنین ، غذای بیشتری در انتهای هرم و غذای کمتری در بالای هرم بخورید.

دو قسمت بالای هرم ، که آجیل و محصولات لبنی هستند ، باید در رژیم های کتوژنیک به مقدار کم استفاده شوند ، به همین دلیل است که ما این دو قسمت از هرم را میان وعده کتو می نامیم.

یک مشت آجیل ، میوه و محصولات لبنی باید تقریبا نصف یک لیوان باشد. و حتی فقط 1/4 لیوان زغال اخته مصرف می کند.

با مشاهده این مورد ، سیستم بدن و هورمون های بدن شما به گونه ای تنظیم می شود که شما را به سوزاندن چربی بیشتر سوق می دهد. و اگر ورزش کنید ، حتی ماهیچه نیز خواهید داشت.

غذای کتوژنیک - آگاهی از غذای کتوژنیک

این بخاطر عادات بد غذایی شماست ، اگر بخواهیم این مشکل را با یک مثال روشن کنیم. ما می توانیم از فردی که آجیل را کم نکرده و بلند نگه داشته است ، الگو بگیریم.

در اوایل غذا ، انسولین بیشتری به بدن منتقل می شود ، سپس به کتو می رود و حتی کتو را برای چند ساعت ترک می کند.

وضعیت سگ

وقتی رژیم کتو می گیرید ، بدن شما کاملاً تغییر می کند. اشتهای زیبای شما راهی را به شما نشان می دهد که اکنون زمان غذا خوردن است و اکنون گرسنه هستید

این هشدار از بدن شما زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به مواد معدنی و پروتئین نیاز دارد.

بنابراین کافی است شما این هرم را مشاهده کرده و در ابتدای غذا کمتر از دو قسمت بالای هرم استفاده کنید. و مطمئن باشید این سریال جواب می دهد و اشتهای کاذب شما به مرور کمتر و بهتر می شود ، مگر اینکه تقلب کنید.

تقلب چیست؟

هرکسی به مدت دو ماه در رژیم کتو بوده و بدنش با آن سازگار شده است و این همان کاری است که او انجام می دهد. نه اینکه او بعداً برگشت ، بلکه برعکس ، خیلی زودتر از افراد عادی به ایالت کتو بازگشت.

مغز انسان چقدر می تواند از سوخت استفاده کند؟

پاسخ این است که مغز انسان می تواند از دو نوع سوخت کربوهیدرات و چربی استفاده کند.

وقتی کربوهیدرات کم دارید ، باید چربی خود را دریافت کنید.

بزرگترین اشتباهی که می توانید با رژیم کتوژنیک انجام دهید ، که می تواند برای بدن و اعصاب شما مضر باشد ، عدم دریافت یا افزایش چربی شما است.

رژیم کتو 9 - آشنایی با رژیم کتوژنیک

از چربی نترسید.

چند روز اول که مقدار زیادی چربی می خورید ، ممکن است بگویید من الان خیلی چاق می شوم ، شاید باشد ، اما در چند روز آینده برای شما مثبت خواهد بود. اشتهای شما به تدریج تعدیل می شود و به شما در رسیدن به وزن دلخواه کمک می کند.

ما به شما تضمین می دهیم که با رژیم کتوژنیک ، اگر صبور باشید ، به وزن دلخواه خود خواهید رسید.

به جز مشکلات عصبی یا سایر مشکلات موجود در رژیم غذایی ، بنابراین احساس راحتی کنید.

اینفوگرافیک کتوژنیک 1 - آگاهی از رژیم کتوژنیک

وقتی رژیم کتو را رعایت می کنیم چه اتفاقی برای بدن ما می افتد؟

وقتی رژیم کتو را شروع می کنید ، سلول های بدن شما از گلیکوژن (کربوهیدرات) تهی می شوند و وقتی کربوهیدرات ها از بدن خارج می شوند ، پتاسیم ، سدیم و منیزیم به طور همزمان از بین می روند. با این رژیم غذایی ، شما به راحتی از کمبود الکترولیت ها ، که حاوی این سه ماده هستند ، رنج خواهید برد. شما باید این سه ماده را از طریق مکمل ها تهیه کنید.

اگر می خواهید به آن غذا بدهید ، باید مقدار زیادی غذا بخورید تا به آن برسید. (چرا؟ از آنجا که بدن در این شرایط به راحتی و به سادگی از دست می دهد ، به ویژه اگر ورزشکار هستید ، این مقدار را با تعریق زیاد از دست می دهید.) اکثر عوارض جانبی که افراد در این رژیم دارند به دلیل عدم وجود این موارد است. الکترولیت ها

توصیه ما به شما این است که سدیم را خیلی راحت از طریق نمک دریا مصرف کنید (زیرا نمک دریا حاوی منیزیم و پتاسیم همزمان با سدیم است ، اما به خاطر داشته باشید که منیزیم بسیار کم است و نمک دریا را نمی توانید به عنوان مکمل منیزیم بخورید).

اگرچه همه موادی که برای بدن بسیار مفید هستند از غذای کتو تامین می شود. اما در مورد منیزیم ، بیشتر منابع منیزیم از خوردن غلات تأمین می شود ، که در رژیم کتوژنیک ما وجود ندارد. بنابراین حتماً از مکمل منیزیم به طور مستقیم استفاده کنید.

پتاسیم بسیار سمی است ، به همین دلیل داروخانه ها مکمل هایی دارند که تنها 5 درصد از نیاز روزانه شما را تأمین می کند و دلیل آن این است که شما نباید دوزهای اضافی مصرف کنید. به همین دلیل است که مکمل پتاسیم به تنهایی کافی نیست. برای دریافت پتاسیم کافی ، آووکادو توصیه می شود ، که یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم است.

به کسانی که نمی توانند از آووکادو ، اسفناج و در واقع سبزیجات برگ سبز استفاده کنند توصیه می شود از آنها استفاده کنند.

Ketogenic 1200x715 1 - آشنایی با رژیم کتوژنیک

آخرین کلمه در مورد این سه مکمل این است که سعی کنید از این مکمل ها از ابتدای رژیم غذایی خود استفاده کنید.

توصیه دیگر برای افرادی که از این رژیم پیروی می کنند ، به ویژه اگر آنها تازه شروع کرده اند ، خوردن روغن MCT و روغن نارگیل است. اساساً ، هر دوی این روغن ها از یک بافت و چربی تشکیل شده اند که به شما کمک می کند تا مرحله کتو را پشت سر بگذارید.

علاوه بر این ، آنها اجازه نمی دهند شما گرسنه بمانید و در ابتدای غذا فواید زیادی برای شما دارند.

mct thumb 640x480 1 - آشنایی با رژیم کتوژنیک

نحوه استفاده از روغن اولیه MCT و روغن نارگیل در رژیم کتو

می توانید از روغن MCT اولیه و روغن نارگیل برای سرخ کردن تخم مرغ خود استفاده کنید. قهوه خود را بریزید به عنوان نمایه پررنگ استفاده کنید.

از بنبن های چربی (تهیه شده از روغن نارگیل و کره) استفاده کنید که به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را در اوایل رژیم ساده کنید.

در ابتدای غذا نگران کالری اضافی که مصرف می کنید یا کالری مورد نیاز برای سوزاندن نگران نباشید. مقدار زیادی چربی بخورید تا کربوهیدرات ها کاهش یابد تا به مرحله کتو برسید.

هنگامی که وارد فاز کتو شدید و غذای شما راحت است ، سایر توصیه هایی که به شما داده شده را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید