آماده سازی کانال تولد و پروبیوتیک ها در دوران بارداری – آه عزیزم



لباس نوزاد شما شسته و تا شده ، صندلی ماشین آماده است و مهد کودک ها راه اندازی شده است … اما آیا شما کانال تولد خود را آماده کرده اید ؟؟ (و منظورم موم کیگل یا بیکینی قبل از تولد نیست!)

مهاجرت مهمی در هنگام زایمان طبیعی رخ می دهد زیرا باکتری های سالم از کانال تولد مادر به کودک کمک می کند تا در حال حرکت استعمار کند.

“اولین جمعیتی که روده ما را مستعمره کردند ، پایه و اساس آینده کل بدن ما بود.” جولیا اندرس ، میکروبیولوژیست

شما می توانید در دوران بارداری از داروهای مغذی در کانال تولد خود استفاده کرده و رشد باکتری های سالم خود را تشویق کنید ، که به نوزاد شما کمک می کند تا میکروب های مفید خود را در هنگام تولد ایجاد کند. این باکتری ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک ، بهبود هضم و کاهش خطر ابتلا به آلرژی ، آسم ، اگزما ، برفک دهان و قولنج کار می کنند.

هرچند فقط به نفع کودک شما نیست. افزایش فلور روده می تواند خطر چندین علائم شایع بارداری را کاهش دهد. افزایش استروژن در دوران بارداری می تواند تعادل pH واژن شما را تغییر دهد و شما را مستعد واژینوز باکتریایی یا عفونت های قارچی کند. تغذیه میکروبیوم شما سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند که می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. سوء هاضمه یکی دیگر از علائم شایع بارداری است اما میکروبیوم قوی به هضم غذا کمک می کند و به تجزیه و تثبیت غذا و مواد مغذی کمک می کند.

خوردن غذاهایی که در طول بارداری باکتری های سالم را تقویت می کنند بسیار ارزشمند است ، اما این عادت در سه ماهه سوم زمانی که برای زایمان آماده هستید اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

پروبیوتیک ها در دوران بارداری

بهترین منبع غذا و نوشیدنی

غذاهای تخمیر شده متفاوت: کلم ترش ، کیمچی ، سبزی ریشه تخمیر شده با لاکتو ، ترشی های سنتی ، طعم های تخمیر شده ، هویج ، لیموترش ، سایر سبزیجات تخمیر شده ، میسو پاستوریزه نشده.

* این ظروف باید در خانه تهیه شوند یا فقط از قسمت یخچال یک فروشگاه خریداری شوند. محصولاتی که با سرکه فروشگاه و / یا نمک سرکه تهیه می شوند مزایای یکسانی ندارند.

نوشیدنی های پروبیوتیک: کامبوچا ، بیت کاواس ، کفیر نارگیل ، کفیر آب.

شیر گل همیشه بهار: ماست ارگانیک معمولی ، کفیر شیر.

غذای پربیوتیک: کنگر فرنگی اورشلیم ، اسفناج قاصدک ، سیر ، تره ، پیاز ، مارچوبه. * کاسنی سرشار از فیبر پری بیوتیک است ، اما در دوران بارداری توصیه نمی شود.

* این غذاها سرشار از فیبر محلول هستند که از فلور مفید روده شما تغذیه می کند. آنها باید به صورت خام مصرف شوند تا از مزایای پربیوتیک کامل برخوردار شوند.

غذا در مقابل مکمل ها

بیشتر غذاهای تخمیر شده طبیعی دارای سویه های بسیار وسیع تری نسبت به مکمل های پروبیوتیک هستند ، اما مکمل های “اضافی” نیز می توانند مفید باشند.

مصرف مکمل پروبیوتیک به ویژه برای کسانی توصیه می شود که:

  • از منابع غذایی مناسب استفاده نکنید

  • در هضم سازش وجود دارد

  • تست GBS مثبت بود

  • در دوران بارداری دچار عفونت قارچی شده اید یا قبل از بارداری عفونت قارچی مکرر داشته اید

  • در دوران بارداری از آنتی بیوتیک استفاده کنید یا اگر قبل از بارداری استفاده از آنتی بیوتیک مکرر است

انتخاب رژیم غذایی و شیوه زندگی که بر باکتری ها تأثیر می گذارد

اغلب باکتریها را نفوذگران خطرناکی می دانند که برای سلامتی ما مضر هستند. با این حال ، 95 درصد از باکتری های روی کره زمین توانایی آسیب رساندن به ما را ندارند. اگرچه “اشکالات بد” بیماری زا وجود دارد ، اما بدن ما برای سلامت مطلوب به باکتری های مفید نیاز دارد. برخی عادات غذایی و شیوه های زندگی بر این تعادل باکتری ها در بدن تأثیر زیادی می گذارد.

مواردی که باید در نظر گرفته شود

کربوهیدراتهای تصفیه شده ، قندها و غذاهای فرآوری شده: این غذاها رشد باکتری های خصمانه را در روده ما تحریک می کنند در حالی که مانع از رشد باکتری های مفید می شوند.

آنتی بیوتیک ها: اگرچه ممکن است در برخی موارد آنتی بیوتیک ها نجات دهنده زندگی باشند ، استفاده بیش از حد از این داروها باید تجدید نظر شود. نه تنها از داروهای خوراکی استفاده می کنیم ، بلکه از صابون های ضد باکتری ، دستمال مرطوب ، اسپری و آنتی بیوتیک ها برای دام های خود استفاده می کنیم. آنتی بیوتیک ها با کشتن باکتری های بیماری زا و مفید هیچ تبعیضی قائل نمی شوند.

فشار: قرار گرفتن در معرض استرس می تواند بر تعادل باکتریایی بدن ما تأثیر منفی بگذارد و بر تنوع و کمیت میکروارگانیسم های روده تأثیر بگذارد. بنابراین هر استراتژی مدیریت استرس را که برای شما جالب است اتخاذ کنید.

باکتری های مفید برای نوزاد بعد از تولد

پس از تولد نوزاد ، از آگاهی از تغذیه باکتری های مفید خود دست بر ندارید! مادران شیرده همچنان پروبیوتیک ها را از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می کنند. اگر به نوزاد خود شیر خشک می دهید ، توصیه می شود که مکمل پروبیوتیک به او بدهید. سپس پس از شروع غذاهای جامد ، معرفی غذاهای تخمیر شده را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید