آیا مهارت های غذایی شما نیاز به تنظیم دارد؟


زمان خواندن: 4 دقایق

وقتی صحبت از غذا خوردن می شود ، بسیاری چرخ دستی ها را جلوی اسب می گذارند. به عبارت دیگر ، آنها به نحوه غذا خوردن اهمیت می دهند و قبل از توجه به آنچه می خورند تمرکز می کنند. برای استفاده از قیاس دیگر ، مانند این است که قبل از ساختن خانه تصمیم بگیرید که چه مبلمانی را در کدام اتاق بگذارید.

این الگویی است که بارها و بارها می بینم. برخی بر بهبود تغذیه خود تمرکز می کنند زیرا می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نگران کلسترول یا قند خون خود هستند ، اما معلوم می شود که از خوردن غذا اجتناب می کنند ، بی احتیاطی می کنند یا در چرخه رژیم غذایی یویو گیر کرده اند.

برای رسیدن به جایی که غذای خود را دوست دارید اما دوباره شما را دوست دارد – باید کمتر به آنچه و چگونه نیازهای سوخت بدن و نیازهای غذایی خود را برآورده کنید توجه کنید. این ممکن است در فرهنگ رژیم غذایی امروزی غیرعادی به نظر برسد ، اما یادگیری گوش دادن به آن و تکیه بر عقل مورد نیاز بدن – در واقع بصری است. خوشبختانه سه ساختار عالی وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط خود را با غذا بهبود بخشید: مهارت های خوردن ، خوردن بصری و خوردن آگاهانه.

شایستگی خوردن

شایستگی غذا خوردن متخصص تغذیه Elin Sutter ، RD ، MS ، LCSW ، و کتاب او “اسرار تغذیه یک خانواده سالم: چگونه غذا بخوریم ، چگونه غذای خوب بخوریم ، چگونه آشپزی کنیم” و در وب سایت خود توضیح داده شده است. چند سال پیش وقتی برای مقاله ای با ساتر مصاحبه کردم ، از او خواستم بزرگترین تصور غلطی که مردم درباره غذا خوردن دارند را نام ببرد. وی گفت: “این در مورد خوردن غذاهای مناسب و اجتناب از غذاهای اشتباه است.” آنها در حال حاضر وارد “غذای خوب ، غذای بد” می شوند. “

درست مانند سلسله مراتب تقاضای مزلو ، ستار طبقه بندی نیازهای غذایی را دارد. “نتیجه نهایی برای همه ما برای خوردن کافی است. این مشکل برای کسانی است که به مدت طولانی رژیم کاهش وزن داشته اند و کسانی که در ناامنی غذایی زندگی می کنند. وی گفت: هنگامی که کسی غذای کافی دارد ، می تواند برای اطمینان از غذای لذت بخش به سلسله مراتب حرکت کند. “شما باید بتوانید آن پایه را برای خود فراهم آورید. هنگامی که غذای کافی را که از آن لذت می برید دریافت می کنید و می توانید آن را برای خود تهیه کنید ، بهتر است برنامه بعدی را برنامه ریزی کنید. بنابراین ، هر آنچه مناسب یا در دسترس است ، به عنوان نمی توان بازی کرد

وی گفت: “هنگامی که این کار را انجام می دهند ، مردم معمولاً انتخاب می کنند. در نهایت به مرحله ای می رسند که به غذاهای ناآشنا علاقه مند می شوند.” خوردن میوه و سبزیجات به آنها اجازه می دهد غذاهایی باشند که برای لذت می خورید. “مردم غذای مغذی می خورند زیرا از آن لذت می برند ، زیرا مجبور نیستند. اساس توانایی خوردن این است که از خوردن لذت می برید و از آن احساس خوبی دارید.

خوردن بصری

منشاء غذاهای شهودی در دهه 1980 آغاز شد و به طور رسمی در سال 1995 معرفی شد هنگامی که متخصصان تغذیه Evelyn Tribol ، MS ، RD و Alice Resch ، MS ، RDN ، اولین چاپ کتاب خود را با عنوان “خوردن بصری” منتشر کردند. آنها یک کتاب کار همتا به همتا را در سال 2017 منتشر کردند و امسال “هر روز غذا خوردن بصری” را شامل می شود که شامل 365 نبض دانش ، اندازه یک کارت غذا خوردن بصری و “The Intuitive Eating Journal” است.

10 اصل برای خوردن بصری وجود دارد ، از جمله رد ذهنیت غذا ، احترام به اشتها ، احترام به سیری ، رعایت صلح با غذا ، کشف رضایت و احترام به بدن. مطالعات نشان داده است که افراد تغذیه آگاه از سلامت روانی بهتری برخوردارند و به احتمال زیاد درگیر عادات ارتقاء دهنده سلامت خود می شوند.به تصویر بدنی آنها نیز خوب است و کمتر احتمال دارد دچار اختلال خوردن شوند.

ظرفیت خوردن ساتر به عنوان یک مدل ، بسیاری از مردم سعی می کنند عادات غذایی بصری را به “غذاهای برآورده کننده اشتها” مبتنی بر قوانین تبدیل کنند. اگرچه خوردن بصری شامل یادگیری رعایت قدم – و احترام – است که نشان دهنده گرسنگی و سیری است ، اما به شما کمک می کند تا از رژیم غذایی خود تغذیه کنید و از آن راضی باشید. بله ، تغذیه بخشی از رژیم غذایی بصری است ، اما Tribol و Research اصل “احترام به سلامتی خود در پایان” را حفظ می کنند ، زیرا صادقانه بگویم ، بسیاری از افراد در حال حاضر وسواس تغذیه را دارند و باید بر دانستن نحوه اعتماد به خود تمرکز کنند. بدن ، اول

تغذیه ملایم چیست؟ “وقتی احساس می کنید به غذاها سلامتی و طعم آنها را احترام می گذارید ، انتخاب کنیدell به خاطر داشته باشید که برای سالم ماندن نیازی به رژیم غذایی کامل ندارید. شما به طور ناگهانی دچار کمبود تغذیه ای نمی شوید یا از میان وعده ، وعده غذایی یا وعده غذایی یک روزه وزن اضافه نمی کنید. آنچه شما به طور مداوم در طول زمان می خورید مهم است نه پیشرفت کامل که مهم است. ”

آگاهانه غذا بخورید

ذهن آگاهی و آگاهی خوردن هر دو مواد غذایی خوراکی و شهودی هستند ، اما خوردن آگاهانه به عنوان یک تمرین انفرادی حتی بیشتر نگران کننده است. اصطلاح “خوردن آگاهانه” اغلب استفاده می شود ، اما تفاسیر آن بسیار متفاوت است. مرکز تغذیه آگاهانه (TCME) ، که منابع زیادی را در اختیار شما قرار می دهد ، تغذیه آگاهانه را تعریف می کند:

  • بگذارید از فرصت های مثبت و پرورشی که از طریق انتخاب و تهیه غذا در دسترس است آگاه باشید به خرد درونی خود احترام بگذارید.
  • از تمام حواس شما استفاده می کند انتخاب غذاهایی که برای شما رضایت بخش و برای بدن شما مفید استبه
  • پذیرش بازخورد (دوست داشتن ، دوست نداشتن یا بی طرف) بدون قضاوت.
  • از علائم گرسنگی و رضایت جسمانی آگاه باشید تصمیمات خود را برای شروع و پایان خوردن غذا مشخص کنید.

متأسفانه ، بسیاری از مردم سعی می کنند غذاهای غلیظ را به رژیم غذایی تبدیل کنند ، مانند رژیم های غذایی و غذاهای شهودی. و حتی با برخی از شرکت های رژیم از جمله Weight Watchers همکاری کرده است. در واقع ، متأسفانه ، بیشتر مطالعات در مورد عادات غذایی آگاهانه بر کاهش وزن متمرکز شده است که برخلاف نگرش ذهن آگاهی است. اگر به تنهایی به دنبال یک رژیم غذایی آگاه هستید ، من میشل می ، MD ، کتاب “و آنچه را که دوست دارید ، آنچه را که می خورید دوست دارید” و “تغذیه خوب” توسط Andrea Lieberstein ، MPH ، RDN را توصیه می کنم.

این پست شامل پیوندهای وابسته به آمازون است. من به عنوان وابسته به آمازون از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام. از جمله برتری او کشف اسطوره تغذیه و توانمندسازی زنان برای اینکه بدن آنها احساس بهتری داشته باشد و غذاهایی را انتخاب کنند که از شادی ، تغذیه و سلامتی حمایت می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید