آیا مکمل پس از 60 سال هدر دادن پول است؟


در خواربارفروشی محلی خود ، احتمالاً از بخش بهداشت عبور کرده اید و ردیف های بی پایان مکمل ها را در قفسه ها مشاهده کرده اید. به نظر می رسد از ویتامین B گرفته تا کلسیم ، مکمل تقریباً همه مواد مغذی است.

با وجود گزینه های زیاد برای انتخاب و مزایای مکمل ها برای سلامتی ، به ویژه با طیف گسترده ای از تقاضا برای افراد مسن ، چگونه می توانید تعیین کنید که کدام را انتخاب کنید؟

پاسخ به این س mayال ممکن است شما را شگفت زده کند: هیچ کس آن را نمی پذیرد.

ویتامین ها و مواد معدنی از دیرباز برای درمان کمبودهای تغذیه ای مورد استفاده قرار گرفته اند. در دهه های اخیر ، مکمل ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به سلامتی و طول عمر بیشتر معرفی شده اند – اما آیا واقعاً م workثر هستند؟

در حقیقت ، اکثر مکمل ها هیچ شواهدی از مزایای واقعی ندارند.

به تازگی ، تیمی از دانشمندان حدود 1 کارآزمایی بالینی تصادفی تصادفی در مورد استفاده از مکمل های ویتامین و مواد معدنی را بررسی کردند تا مشخص شود آیا مزایایی دارد یا خیر.

آنها دریافتند که چهار مکمل متداول – مولتی ویتامین ، ویتامین D ، کلسیم و ویتامین C – نشان می دهد هیچ مزیت ثابتی وجود ندارد پیشگیری از بیماری های قلبی ، حمله قلبی ، سکته مغزی یا مرگ به هر دلیلی.

نه تنها این ، نیاسین (ویتامین B3) و مکمل آنتی اکسیدانی (ویتامین E) با یک ترکیب شد ریسک واقعی افزایش می یابد مرگ و میر ناشی از همه در این مورد ، مکمل ها بیشتر از آنکه مفید باشند ضرر دارند.

یک نور روشن ممکن است فولات باشد ، اما شواهد ضعیف است.

در یک مطالعه علمی واحد ، فولات ، که معمولاً به عنوان ویتامین B9 شناخته می شود ، نشان داد که خطر سکته مغزی را تا 20 reduce کاهش می دهد. این امر واقعاً چشمگیر به نظر می رسد مگر اینکه در نظر بگیرید که این مطالعه در چین انجام شده است و احتمالاً عادات غذایی شرکت کنندگان چینی در این مطالعه با عادی آمریکایی ها بسیار متفاوت بوده است.

بسیاری از غلات و سایر غذاها در کشور ما توسط فولات محافظت می شوند ، بنابراین تأثیر مشاهده شده در چین نمی تواند به ایالات متحده تبدیل شود.

شکی نیست که فردی که کمبود آهن دارد از مکمل آهن سود می برد یا یک زن باردار بخواهد از مکمل فولات برای جلوگیری از نقایص مادرزادی استفاده کند زیرا اشتها به سبزیجات ندارد.

بسیاری از ما به دلیل کاهش نور خورشید و زندگی در آب و هوای شمالی دچار کمبود ویتامین D هستیم. استفاده از مکمل ها در این مورد ضروری است ، اما استفاده گسترده از مکمل ها فراتر از چنین شرایط خاصی است.

در غیاب کمبودهای تغذیه ای و عدم استفاده از مکمل ها ، محققان پزشکان را تشویق کردند که مکمل های منظم به بیماران خود ندهند. و این توصیه قابل درک است.

پس از همه ، یک سوال ساده از خود بپرسید: آمریکایی ها سالهاست که مکمل های ویتامین مصرف می کنند اما آیا ما واقعاً سالم هستیم؟

در واقع ، مکمل ها پاسخگوی مشکلات تغذیه ای شما – غذا نیستند. رژیم غذایی سالم بارها و بارها برای نتایج متفاوت ، سالم تر و سالم تر از مکمل ها نشان داده شده است.

مثال: افزودن 10 گرم فیبر کامل در روز نشان می دهد که خطر حمله قلبی را تا 14 درصد و خطر مرگ به هر دلیلی را تا 27 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این ، افزودن فقط 1 قطعه میوه در روز خطر سکته مغزی را تا 6 درصد کاهش می دهد.

مکمل ها تأثیر این درجه را نشان نمی دهند ، بنابراین من شما را تشویق می کنم که بر رژیم غذایی تمرکز کنید ، نه بر روی قرص های مکمل. و تا زمانی که از رژیم غذایی کامل و عادات غذایی گیاهی پیروی کنید ، احتمال اینکه تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن سالمندان خود را برای دستیابی به سلامت بیشتر دریافت کنید ، زیاد است.

آیا به طور مرتب مکمل مصرف می کنید؟ چرا؟ آیا از کمبود رنج می برید؟ آیا مزایایی را می بینید که مطمئناً می توانید به مکمل نسبت دهید؟ آیا به فکر حذف مکمل ها و افزودن غذاهای مغذی مورد نیاز خود بوده اید؟ لطفاً به گفتگو بپیوندید!