آیا “وزن سالم” برعکس “ایده آل نازک” است؟


زمان خواندن: 6 دقایق

زمانی بود که نازک بود. مهم نیست چگونه به آنجا رسیده اید – غذای دیوانه کننده ، قرص های رژیمی خطرناک ، سرعت ، سیگار کشیدن ، ملین ها ، نه فقط خوردن – اما پیام صنعت زیبایی این بود که لاغری تنها راه قابل قبول است. اما به طور فزاینده ، ما برای “وزن سالم” تجارت “نازک” انجام داده ایم. آیا تا به حال دیده اید کسی در شبکه های اجتماعی پست “سالم جدید” را ارسال کند؟ شما نمی توانید بیشتر از این حرف بزنید.

اما مشکل اینجاست. تصور حفظ وزن در محدوده به اصطلاح وزن “سالم” جایگزین ایده “لاغر” یا به دست آوردن اندازه لباس می شود. اما آیا ما فقط طرز فکر تحریف شده را برای دیگران تغییر داده ایم؟

اگرچه کمی متفاوت است ، مفهوم “وزن سالم” می تواند به اندازه تلاش برای داشتن یک ایده آل لاغرتر ، به رابطه ناسالم با غذا و بدن کمک کند.

البته ، پرستش لاغری و عضویت در فاتفوبیا – آگاهانه یا ناخودآگاه ، که به صورت داخلی یا خارجی هدایت می شود – به تصویر بدن آسیب می رساند و به ایجاد اختلالات خوردن کمک می کند.

ولی بحث درباره “وزن سالم” هنوز به هنجارهای بدن و چاقی هراسی ادامه می دهدبه تأکید به سادگی از یک هدف وزنی که ممکن است دست نیافتنی باشد ، تغییر می کند اکثر یکی که ممکن است دست نیافتنی باشد مقدار زیادی برای مردم بدتر این است که وقتی لاغر می تواند استاندارد زیبایی را تغییر دهد ، استاندارد “وزن سالم” به این مفهوم پایبند است که کنترل وزن ما مسئولیت اجتماعی دارد و بنابراین یک امر اخلاقی ضروری است.

چرا هنجار “وزن سالم” می تواند بدتر باشد

Slim بر ظاهر ایده آل تمرکز می کند و با جذابیت ارتباط تنگاتنگی دارد. تلاش می کند پری بدن را افزایش دهد. رفتارهایی که به دنبال ایده آل های نازک اتخاذ شده اند ، از وعده موفقیت ، شادی و پاداش ، از جمله آرزوهای شرکای بالقوه عاشقانه ، الهام گرفته شده است.

همانطور که ممکن است فکر کنید ایده آل وزن سالم به سمت سلامتی نیست ، بلکه ارزش اجتماعی است. بدنهایی که نتوانند هنجار وزن سالم را رعایت کنند ، برای جامعه یک بار محسوب می شود. رفتار از ترس از شکست و قضاوت غیرقابل قبول و غیر شایسته به عنوان عضوی از جامعه ایجاد می شود.

در حالی که ایده آل “وزن سالم” توسط رسانه های اجتماعی و منظم ترویج می شود ، همچنین توسط سیستم های مراقبت های بهداشتی و سازمان های بهداشت عمومی ترویج می شود. برخی از عبارات پیرامون “اپیدمی چاقی” (که در پیامهای بهداشت عمومی و تقریباً با نظر همه بیان شده است) بار اقتصادی مفروض را به دلیل وزن “زیاد” برجسته می کند. این مواضع دارای وزن “قابل قبولی” هستند که نه تنها برای فرد ، بلکه برای کل جامعه مفید است. این باعث افزایش فاتفوبیا می شود ، زیرا در حال حاضر افراد فاتفوبیک می توانند ادعا کنند که اگر فردی دارای اضافه وزن است ، نه تنها به خود آسیب نمی رساند ، بلکه به همه آسیب می رساند.

نگرانی های فیزیکی مربوط به هنجارهای وزن سالم ممکن است قوی تر از موارد مربوط به هنجارهای نازک تر باشد. عدم رعایت هنجار وزن سالم می تواند منجر به احساس شرم و همچنین جدایی از افراد دیگر و بدن شما شود. ممکن است احساس کنید در حال مبارزه با نهادی هستید که از رعایت آن امتناع می کند و مانعی ایجاد می شود که به عنوان عضوی قابل قبول از جامعه در نظر گرفته شود.

با این حال ، محدوده وزن “سالم” چیست؟

من حتی نمی توانم به شما بگویم که چند بار شنیده اید که می گویید: “من اهمیتی نمی دهم که من لاغر هستم ، فقط می خواهم در محدوده وزنی سالم باشم. – و وزن فعلی من احتمالاً نمی تواند در این محدوده باشد. (ترجمه: “من مانند قبل بدن خود را دوست ندارم و می خواهم آن را کوچکتر کنم زیرا می خواهم سالم باشم.”)

متوجه می شوم. من آنجا بودم. من زمان زیادی را با محاسبات کلان احساسی و برنامه ریزی دقیق تمرینات قدرتی و تمرینات قلبی با هدف سالم ماندن گذراندم. اما با نگاه به گذشته ، می توانم BS خودم را ببینم. البته من می خواستم باشم سالم، اما من هم می خواستم باشم کم اهمیتبه می خواستم تعارف بگیرم و لباس های زیبا (و کوچک) بخرم. می خواستم احساس فضیلت کنم.

برای اینکه مفهوم محدوده وزن سالم معتبر باشد ، ما باید سه چیز را بدانیم:

  1. هیچ محدوده وزنی سلامت را حفظ یا بهبود نمی بخشد برای هر نفربه
  2. فرد می تواند به آن محدوده وزنی برسد و بماند بدون محدودیت غذا یا ورزش بیش از حد.
  3. هیچ مزایای سلامتی از آن محدوده در دسترس نبود از وزن، و نه به دلیل رفتار سالم اما نه احساسی که برای ماندن در آن محدوده اتخاذ شده است.
“من سالم غذا می خورم و ورزش می کنم … چرا من هنوز در این اندازه هستم؟”

در اینجا مشکل دیگری در مورد مفهوم محدوده وزن سالم وجود دارد. بخشی از پیام های پیرامون این ایده این است که اگر غذای سالم بخورید و فعالیت بدنی داشته باشید ، در این محدوده قرار خواهید گرفت.

اما سعی کنید آن را به افرادی که اندام بزرگتری دارند (به ویژه زنان) که سالم تر غذا می خورند ، فعالیت بدنی توصیه شده ای برای سلامتی انجام می دهند و هنوز بدن “بسیار بزرگی” دارند ، بگویید. تا زمانی که بدن خود را وارد بدن نکنند و متوجه نشوند که سلامتی همه کاره است و اندازه آن با سلامتی برابر نیست ، احتمالاً احساس خواهند کرد که شکست خورده اند. (“من سالم غذا می خورم و ورزش می کنم … چرا هنوز در این حالت هستم؟”). شاید بدتر ، عادات سالم آنها به احتمال زیاد زیر سوال می رود.

من مشتریانی را پیدا کرده ام که به پزشکان خود مراجعه می کنند و رژیم های غذایی مغذی و متنوعی دارند و از حرکات متنوعی لذت می برند و به برنامه تجاری کاهش وزن ارجاع داده می شوند و یک نسخه عمومی ورزش نیز به آنها داده می شود. نه تنها بسیاری (احتمالاً اکثر) پزشکان از بیماران درشت اندام خود می پرسند که عادات غذایی و ورزشی آنها چگونه است ، اما اگر بیماران سعی کنند به آنها بگویند که خوب غذا می خورند و کاملاً فعال هستند ، چشم های جانبی به آنها می دهند.

این سوگیری وزن – چه آن را به سمت خود نشان دهیم و چه آن را از دیگران جذب کنیم – می تواند منجر به تلاش های شدید و ناسالم برای تغییر بدن ما شود ، زمینه سازی برای مخدوش کردن تصویر بدن ، انزوای اجتماعی (به دلیل شرم و عدم تمایل به دیدن) ، اختلال در خوردن و احتمالاً اختلال خوردن.

آنچه عادات غذایی بصری در مورد محدوده وزن می گوید

علیرغم تحقیقات زیاد ، وزن بدن ما تحت تأثیر عوامل زیادی است که خارج از کنترل ما هستند مفهوم کنترل وزن هنوز به طور گسترده خریداری شده است ، از جمله فرآیندهای بیولوژیکی که با تلاش های ما برای کنترل آن مبارزه خواهد کرد. این درست است که بدنبال زیبایی و سلامت نازک است.

به عنوان مثال ، ما می توانیم وزن خود را از طریق رژیم غذایی و ورزش کنترل کنیم ، نگرش های ضد چربی و تعصب وزن را افزایش می دهد. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد وقتی افراد با اندام بزرگ به اندازه کافی تلاش می کنند تا وزن خود را کنترل کنند ، این مقدار را کاهش می دهد. خارجی تحمل وزن آنها را تحمل می کنند (این دام “چربی خوب” است). اما باور داشته باشید که باید وزن خود را کنترل کنید درونی؛ داخلی انگ وزن همراه با نارضایتی از بدن و رژیم غذایی آشفته است. بنابراین شما هنوز مست هستید.

مدل خوردن بصری می گوید محدوده وزن طبیعی شما محدوده ای است که می توانید هنگام غذا خوردن و زندگی راحت در آرامش باشید. اینها شامل علائم داخلی گرسنگی ، سیری و رضایت است که رژیم غذایی شما را راهنمایی می کند در حالی که دسترسی به هرگونه غذا را ممنوع نمی کند.

این ممکن است محدوده وزنی باشد که ممکن است کسی باشد یا فکر می کند باید “باشد”. ممکن است با شخص دیگری (دوست ، خانواده ، پزشک ، غریبه) که باید وزن داشته باشد همگام سازی نشود.

برو به هفت

هدف زیبایی شناسی یا “سلامت” بدن خاصی است. تلاش برای تغییر شکل بدن با کنترل یا محدود کردن غذا یا انجام تمرینات اضافی و / یا لذت بخش به این معنی است که شما در رژیم هستید. و هیچ مطالعه علمی منتشر شده ای وجود ندارد که از هر نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن دائمی به مدت حداقل پنج سال پشتیبانی می کند. این قطعاً تعریف کاهش وزن “موفق” خواهد بود.

و حقیقت ساده ای که در بحث “وزن سالم” از دست رفته این است که ما می توانیم روزانه کارهای زیادی را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم. صرف نظر از اینکه آیا کاهش وزن همیشه ناشی از کاهش است:

  • یک غذای متعادل ، مغذی و لذت بخش
  • یک شکل لذت بخش از حرکت
  • گذراندن وقت در طبیعت
  • مدیتیشن یا مدیتیشن دیگر را تمرین کنید
  • ارتباطات اجتماعی
  • کیفیت خواب مناسب
  • بیان خلاقیت
  • داشتن هدف در زندگی
  • دسترسی به مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه
  • امنیت جسمی ، روحی و عاطفی

این موارد نه تنها می توانند از سلامت طولانی مدت پشتیبانی کنند ، بلکه به ما کمک می کنند تا هر روز احساس بهتری داشته باشیم و شادتر و یا حداقل با رضایت بیشتری زندگی کنیم. و بسیار وحشتناک است


کری دنت یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام. از جمله برتری او کشف اسطوره تغذیه و توانمندسازی زنان احساس بهتری نسبت به بدن خود دارند و غذاهایی را انتخاب می کنند که از شادی ، تغذیه و سلامت حمایت می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید