این 5 میوه و سبزیجات غیر معمول را هم اکنون امتحان کنید!


خارج از موز ، نخود فرنگی و هویج معمولی – زیبایی محصولات غیرمعمول ، رنگارنگ و خوش طعم در انتظار کشف شما است. در اینجا پنج میوه و سبزیجات عجیب و غریب کمتر آورده شده است که شما را در سفرهای کمتر به سفر آشپزی سوق می دهد.

این سیاره بزرگ و زیبا تقریباً شامل 50،000 گونه گیاهان خوراکی است – از سیب گرفته تا کدو سبز. با این وجود تنها چند صد گونه 40 درصد از مصرفی ما را تشکیل می دهند. (1) این بدان معناست که شما می توانید یک کورنوکوپی واقعی از میوه ها و سبزیجات زیبا را در رژیم غذایی خود از دست بدهید – هر کدام رنگ ، طعم ، بافت و عطر خاص خود را دارند. حتی به مشخصات سلامت مغذی خود نیز اشاره نکنید. با خوردن این میوه ها و سبزیجات کمتر رایج ، سبک تغذیه سالم و خوشمزه خود را گسترش دهید.

من این پوملو را از باغ خود برداشتم. در اینجا نحوه طبخ با پوملو را بیاموزید.

پوملو

در نگاه اول ، ممکن است شک کنید که پوملو واقعاً یک گریپ فروت بزرگ است. در واقع ، ارتباط نزدیکی دارد. پوملو (مرکبات حداکثر یا Citrus grandis) بزرگترین میوه مرکبات و یکی از گونه های مرکبات اصلی که از چین و آسیای جنوب شرقی سرچشمه می گیرد. همچنین می توانید آن را در ایالات متحده پرورش دهید – من در حال حاضر یک درخت پوملو در باغ خود دارم. مانند انگور ، پوملوها می توانند در رنگهای سبز ، صورتی یا زرد متفاوت باشند اما بر خلاف پسرعموهایشان ، می توانند به اندازه یک توپ بولینگ کوچک رشد کنند. هنگام مقایسه طعم ها ، پوملو طعم های متنوعی دارد ، از شیرین و ترش گرفته تا تند و تند ، که این میوه را به طرز شگفت انگیزی در آشپزخانه متنوع می کند. پوملو برای سال نو قمری به عنوان نمادی از رفاه در نظر گرفته می شود ، و به راحتی می توان فهمید چرا وقتی در پوست معطر و غشاهای غلیظ آن گود می کنید ، گنجینه ای از میوه های تازه و گوهر مانند را پیدا می کنید.

از پوملو می توان مانند انگور لذت برد.

خوردن پوملوها فواید تغذیه ای زیادی دارد ، زیرا منبع عالی ویتامین C ، پتاسیم ، فیبر و لیمونن ، یک ماده شیمیایی شیمیایی با اثرات آنتی اکسیدانی هستند. مرکبات مانند پوملو برای سلامت قلب ، استخوان و مغز و همچنین محافظت از سرطان مفید هستند. (2)

پوملوها به دلیل طعم و بافت منحصر به فرد خود در آشپزخانه بسیار متنوع هستند. آنها به خوبی با گیاهان دارویی مانند نعناع ، گشنیز و ریحان ترکیب می شوند. میوه ها ، مانند آناناس ، نارگیل و انبه ؛ و سبزیجات بهاره ، از جمله هویج ، تربچه و پیاز. گرما می تواند پوملو را تلخ کند ، اما می توانید این میوه را در پایان پخت به غذاهای گرم اضافه کنید. پوملو را در دستور العمل هایی که معمولاً لیمو یا مرکبات مصرف می کنند ، مانند پاستا ، سبزیجات سرخ شده و سالاد ، امتحان کنید. در مورد نحوه استفاده از Pomelo در اینجا بیشتر بدانید.

جک فروت

جک فروت

میوه جک فروت یک میوه واقعی همه کاره است ، میوه اصلی همه کاره و اصلی آسیای جنوبی و جنوب شرقی است. جک فروت (Artocarpus heterophilus) در خانواده توت ؛ میوه ها بر روی درخت در اندازه های بزرگ رشد می کنند و تا 80 پوند می رسند. هنگام رسیدن شیرین است ، بنابراین اغلب در مربا ، آب میوه و دسر استفاده می شود. اما میوه جک منحصر به فرد است زیرا زمانی که میوه نارس است به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد – سپس یک رشته ، بافت جویدنی و رنگ قرمز مانند گوشت کشیده می دهد. ترشی در سس خوشمزه می تواند جایگزینی برای گوشت میوه جک فروت باشد. جک فروت منبع خوبی از فیبر ، ویتامین A و C ، ریبوفلاوین و مواد معدنی مانند منیزیم ، پتاسیم و مس است. این میوه سرشار از مواد شیمیایی گیاهی از جمله کاروتنوئیدها است که با محافظت از سرطان ، بیماری های قلبی و کاهش خطر مشکلات چشمی مرتبط با سن مرتبط است. (3)

لوبیای سیاه Jackfruit و Quino Tacos

در بازارهای خاص آسیایی می توانید جک فروت رسیده تهیه کنید و میوه جک فروت معمولاً به صورت کنسرو شده موجود است. از میوه جک فروت شیرین در شیرینی یا پخت در نان تست لذت ببرید. سعی کنید کاکو کاکو را در یک سس خوشمزه مانند کاری ، کبابی یا گوجه فرنگی بجوشانید.

این جک فروت بدون سس و غلات کامل را به عنوان جایگزین بدون گوشت سرو کنید. در مورد نحوه استفاده از jackfruit در اینجا بیشتر بدانید.

مسیر کرفس برای فروش در بازار کشاورزان محلی من در پاسادنا.

ریشه کرفس

همچنین ممکن است به عنوان کرفس شناخته شود ، اما کرفس خروشان و پرمو ، زیباترین بسته ریشه نیست ، اما این سبزی خوشمزه و سالم طعم و تغذیه را تقویت می کند. ریشه کرفس (apium gravolence var. پتاسیمگونه ای از خانواده جعفری ، از جمله کرفس ، اما به دلیل ریشه های زیرزمینی آن رشد می کند تا ساقه های آن. در زیر پوست خشن آن ، گوشتی ترد و سفید پیدا خواهید کرد که وقتی در بسیاری از غذاها استفاده می شود خوشمزه است. همچنین ، ریشه ها سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، ویتامین C ، B و K ، فسفر ، منگنز و پتاسیم هستند. این مشخصات تغذیه ای به این معنی است که ریشه به ویژه برای سلامت استخوان ها ، قلب و فشار خون مفید است.

از ریشه کرفس خام سرخ شده در سالاد یا سبزی تازه آغشته به هموس لذت ببرید و آن را در سوپ بپزید و پوره کنید ، به عنوان غذای فرنگی له کنید یا سرخ کنید ، یا با روغن زیتون و ادویه به شکل گراتن پخته یا چیپس سبزیجات خرد کنید. در مورد نحوه استفاده از ریشه کرفس در اینجا بیشتر بدانید.

میوه اژدهای رنگارنگ برای فروش در هاوایی.

میوه اژدها

این گیاه خاردار با پوسته های فوشیا روشن و الیاف و شاخ های سبز ممکن است شبیه اژدها باشد ، اما میوه آن بسیار ظریف و شیرین است. پیتایا ، همچنین به عنوان میوه اژدها شناخته می شود (هیلوسریاس) متولد کاکتوس کوهنوردی. این میوه که از مناطق خشک قاره آمریکا سرچشمه می گیرد ، در مناطق گرمسیری جهان از جمله جنوب شرقی آسیا ، مکزیک و کارائیب رشد می کند. من می توانم آن را به صورت محلی در بازار کشاورزم در کالیفرنیای جنوبی و در باغ خود پیدا کنم. میوه اژدها سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی (به لطف رنگ پر جنب و جوش میوه) و همچنین ویتامین C و فیبر است. یکی از مزایای این نوع تغذیه این است که خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. حتی دانه ها حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند که می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

اسموتی میوه اژدهای قرمز

برای لذت بردن از میوه اژدها ، آن را از وسط نصف کرده و گوشت سفید نرم را که با دانه های خوراکی سیاه منجمد شده است کشف کنید – فقط آن را با یک قاشق بیرون بیاورید و بخورید. برای تهیه اسموتی می توانید میوه را در یک ظرف میوه گرمسیری ، بالای یک کاسه گرانولا ، در یک سالاد سبز تیره یا در مخلوط کن برش دهید. در مورد نحوه استفاده از میوه اژدها در اینجا بیشتر بدانید.

خرمالوی زیبا برای فروش در بازار کشاورزان پاسادنا.

خرمالو

محصول خرمالوی غروب آفتاب در پاییز می آید ، زمانی که برگ های درخت پاییزی به همان سایه زنگ زده تبدیل می شوند. این میوه های بسیار شیرین و خوش طعم ، تازه و همچنین در آشپزی سرو می شوند. اگرچه صدها نوع خرمالو وجود دارد ، خرمالوی ژاپنی (خاله دیوسپیروس) آنچه که ما معمولاً در این هاچیا به شکل بلوط می بینیم رایج ترین این گونه ها است. مانند بسیاری از خرمالوها ، این گونه فرار است ، بنابراین قبل از خوردن باید در گوشت بسیار نرم پخته شود. خرمالو فو گوجه فرنگی بدون قابض کاملاً متفاوت است ، زیرا می توان آن را ترد و سفت خورد. خرمالو سرشار از بتاکاروتن و همچنین منگنز ، فیبر و تانن است ، ترکیبات گیاهی که سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. مطالعات اولیه بیشتر نشان داده است که خرمالو ممکن است یک اثر محافظتی در برابر خطر سرطان تیروئید ایجاد کند.

سالاد کلم پیچ لوبیا سفید خرمالو مدیترانه ای

خرمالو بیشتر به عنوان یک میوه کامل فصلی تازه میل می شود ، اما می توانید آن را به غذاهای پخته مانند نان ، کیک و مافین اضافه کنید یا به ماست بلغور جو دوسر ، کاسه ماست سویا یا سالاد قلب برش دهید. در مورد نحوه استفاده از خرمالو در اینجا بیشتر بدانید. در این ویدئوی دستور پخت من را با خرمالو تماشا کنید.

برای برخی از دستور العمل های مورد علاقه من با استفاده از این میوه ها ، موارد زیر را بررسی کنید:

تاکوی لوبیای سیاه جک فروت
سالاد برنج قهوه ای آروگولا خرمالو
کیک اسنک جو دوسر ادویه خرمالو

منابع:

  1. غذای اصلی: مردم چه می خورند؟ دسترسی: http://www.fao.org/3/u8480e/u8480e07.htm
  2. خواص تغذیه ای و سلامتی مرکبات. دسترسی: http://www.fao.org/3/x2650T/x2650t03.htm
  3. مزایای تغذیه ای و سلامتی میوه جک فروت. Int J Food Sci 2019. دسترسی: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6339770/

دیدگاهتان را بنویسید