برای کاهش وزن سریع چه بخوریم؟


به گزارش بهداشت نیوز، اغلب اولین قدمی که افراد برای کاهش وزن برمی دارند حذف مواد غذایی و غیر غذایی است. اما حقیقت این است که درست غذا خوردن نتایج کاهش وزن بهتری نسبت به نخوردن دارد. تصور کنید یک ماراتن بزرگ و سخت در پیش دارید تا در مدت زمان کوتاهی به تناسب اندام برسید و وزن اضافه خود را کاهش دهید. 80 درصد از این ماراتن به رژیم غذایی شما بستگی دارد. بنابراین اگر بشقاب خود را با غذاهای سالم پر کنید، به احتمال زیاد کالری از دست خواهید داد. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با رژیم های غذایی دارند، محدودیت غذا است. احساس گرسنگی که قرار است به خاطر غذا به افراد تحمیل شود، گاهی باعث ترس در آنها می شود و می تواند مانعی برای شروع یک برنامه غذایی خوب باشد.

بنابراین، در مرحله اول، مهم است که چه چیزی بخوریم. بهترین گروه غذایی برای کسانی که به دنبال رژیم لاغری سریع هستند، گروه پروتئین و سبزیجات است. اگر بشقاب خود را با انواع سبزیجات و پروتئین پر کنید، سریعتر کالری می سوزانید و کاهش وزن سریع تری را تجربه خواهید کرد.

بشقاب سمت راست شامل چندین نوع غذا از جمله پروتئین، سبزیجات، غلات، چربی ها و کربوهیدرات ها است. ممکن است بپرسید: چربی و کربوهیدرات در رژیم لاغری؟

پاسخ ساده است. آره. باید از گروه غذایی شما باشد. اما انتخاب کربوهیدرات ها و چربی های سالم چیزی است که باید به آن توجه کرد. در ادامه به معرفی برخی از مواد غذایی می پردازیم که می توان در این گروه غذایی سالم قرار داد:

پروتئین
پروتئین یکی از مهم ترین گروه های غذایی است که برای تامین انرژی بدن به آن نیاز داریم. در کاهش وزن سریع، باید مقدار مناسبی از پروتئین مصرف کنید. غذاهای حاوی پروتئین باعث می شوند احساس سیری بیشتری داشته باشید و این باعث می شود در طول ماراتن کاهش وزن کمتر وزن کم کنید. از سوی دیگر، پروتئین بافت های شما را متراکم تر می کند. افزایش بافت ماهیچه ای نیز با از دست دادن چربی اضافی در اطراف بافت های بدن امکان پذیر است. غذاهایی مانند مرغ، گوشت بره و گاو، ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا و ساردین، میگو، تخم مرغ، لوبیا، حبوبات، کینوا و آووکادو بیشترین میزان پروتئین را دارند. بهتر است یک تکه از یکی از این غذاها را در بشقاب خود داشته باشید.

سبزیجات
شما می توانید به تعداد دلخواه سبزیجات در بشقاب خود داشته باشید. سبزیجات با برگ سبز، با کمترین کالری، چشمان شما را پر می کند! سبزیجات مغذی و سالم هستند. بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما در سبزیجات وجود دارد. با سبزیجات می توانید در آشپزخانه کلی خلاق باشید. علاوه بر این، سبزیجات و میوه ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. فیبر باعث می شود احساس سیری کنید. از طرفی عملکرد روده با مصرف فیبر راحت تر می شود. سبزیجاتی مانند نخود سبز، کلم بروکلی، گل کلم، کدو تنبل، کاهو، گوجه فرنگی، اسفناج و کنگر فرنگی دارای بیشترین میزان فیبر هستند.

برخی از این سبزیجات حاوی مقداری کربوهیدرات هستند که باید از آنها مراقبت کرد. سیب زمینی، کدو حلوایی و ذرت از این دسته هستند.

برآمدگی
از خوردن چربی های سالم نترسید. بدن شما همیشه به چربی نیاز دارد. اما انتخاب نوع این چربی بسیار مهم است. این چربی های سالم نه تنها در بدن انباشته می شوند، بلکه به متابولیسم بدن کمک می کنند و از افزایش کلسترول در خون جلوگیری می کنند. هنگام طبخ غذا می توانید از روغن های مفیدی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن هسته انگور استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از دانه ها و آجیل های خوراکی نیز می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه را با تامین مقداری چربی های سالم به بدن شما تامین کند.

کربوهیدرات ها
احتمالاً زیاد شنیده اید که یک رژیم غذایی خوب باید بدون کربوهیدرات باشد. اما حقیقت این است که بدن ما برای سالم بودن به همه گروه های غذایی نیاز دارد. پس بهتر است انواع سالم این غذاها را در اختیار بدن قرار دهید. کربوهیدرات ها همه بد نیستند. کربوهیدرات های تصفیه شده چیزی هستند که باید حذف شوند. برنج سفید، نان سفید و غذاهای شیرین گروهی هستند که باید تا حد امکان کمتر مصرف شوند. این مواد علاوه بر چاقی باعث مشکلات قلبی و دیابت می شوند. اما ما کربوهیدرات های خوبی نیز داریم که می توان آنها را در رژیم کاهش وزن سریع جایگزین کرد. برنج قهوه ای، جو، کوینوا و ذرت بو داده از جمله کربوهیدرات های مفیدی هستند که شما را سالم و سرشار از فیبر نگه می دارند.