بهترین و م mostثرترین روش های افزایش وزن را بیاموزید


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. وراثت ، تغذیه نامناسب ، تغذیه نامناسب و کاهش وزن برخی از عوامل مهم هستند. خوشبختانه با تغذیه مناسب می توان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد. در این مقاله با بهترین و سالم ترین روش های افزایش وزن آشنا می شویم.

بهترین راه برای افزایش وزن

ورزش کنید و وزن خود را افزایش دهید

یکی از مهمترین موارد در مورد چاقی میزان کالری مصرفی و میزان کالری مصرفی است. در واقع ، یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن کمبود کالری است. بنابراین یکی از بهترین راه های افزایش وزن ، افزایش کالری دریافتی است. برخی از غذاها نسبتاً کالری بالایی دارند ، بنابراین با شناسایی این مواد و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود ، می توانید کالری دریافتی خود را افزایش داده و چاق شوید. البته منظور از چاقی در این مقاله اضافه وزن نیست ، بلکه مقابله با افزایش وزن طبیعی و کاهش وزن مزمن است. زیرا این لاغری مانند چاقی مزمن ، سلامت انسان را به خطر می اندازد. قبل از اینکه وارد روند افزایش وزن شویم ، باید بدانید که اگر به دلیل بی اشتهایی وزن خود را کاهش می دهید ، این روش ها جواب نمی دهند. در این حالت ابتدا باید بی اشتهایی درمان شود و سپس اقدامات افزایش وزن انجام شود. اگرچه روشهای کاهش وزن به خوبی شناخته شده است ، اما روشهای زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. در اینجا چند روش موثر و ایمن برای افزایش وزن آورده شده است.

تمرینات مناسب افزایش وزن

ورزش یک روش تناسب اندام است که برای درمان کاهش وزن و چاقی مفید است. اکثر مردم از مزایای ورزش برای کاهش وزن آگاه هستند. به طور کلی ، ورزش برای سلامتی ضروری است. بنابراین ، یکی از بهترین روش های افزایش وزن است. با این حال ، کسانی که از کاهش وزن شدید رنج می برند ، نباید سخت تمرین کنند. ورزش منظم می تواند به هضم ، جذب و سوزاندن غذا کمک زیادی کند. تاثیر زیادی بر افزایش اشتها دارد. علاوه بر این ، ورزش عامل نشاط و شادی است و بنابراین می تواند مشکلات معده را درمان کرده و وزن اضافه کند. یکی از بهترین ورزشها برای این منظور کوهنوردی است.

موثرترین غذا برای چاقی

راههای افزایش وزن

برخی از غذاها علاوه بر غنی بودن از ریز مغذی ها ، کالری بالایی نیز دارند. به کسانی که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود که این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و از رژیم غذایی معمول چاقی پیروی کنند. برخی از این غذاها عبارتند از: کره بادام زمینی ، سیب زمینی (آب پز ، بخارپز یا سرخ شده) ، کره ، تخم مرغ ، خامه ، پنیر پیتزا ، ماکارونی ، آجیل ، پسته ، میوه های خشک ، سس سالاد ، شکلات تلخ و …. یک عامل مهم پخت سالم این مواد زیرا هدف از چاقی رسیدن به تناسب اندام و سالم ماندن است. به عنوان مثال ، سیب زمینی سرخ شده ، اگرچه کالری بالایی دارد ، اما برای سلامتی مضر است و بسیاری از آنها ریز مغذی ها را از دست می دهند و روغن آنها می تواند سطح چربی خون را بالا ببرد. بنابراین ، توصیه می شود از روش های پخت سالم مانند آب پز ، بخارپز و سرخ شده برای تهیه غذا استفاده کنید. علاوه بر این ، استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و آن ها در آشپزی بسیار مهم است.

آجیل و دانه های روغنی

علاوه بر ریز مغذی ها ، آجیل و برخی دانه های روغنی کالری بالایی دارند. افزایش استفاده از گروه های مختلف این دانه های مفید و سالم برای سلامتی بسیار مفید است و همچنین باعث چاقی می شود. از آنجا که برخی از این آجیل ها کالری بالایی دارند ، مصرف بیش از حد آنها می تواند باعث بی اشتهایی شود ، بنابراین برای افزایش وزن ، توصیه می شود از این آجیل ها و دانه های روغنی به عنوان میان وعده و بعد از ورزش استفاده کنید.

آب و مایعات م effectiveثرتری برای افزایش وزن بنوشید

راههای افزایش وزن

یکی از راه های تکمیل چاقی نوشیدن الکل است. نوشیدن آب و مایعات دیگر فضای بیشتری را برای کالری بیشتر فراهم می کند که به افزایش وزن شما کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود 2 تا 3 لیوان آب یک ساعت قبل از غذا بنوشید. اگرچه مایعات در افزایش وزن بسیار مثر هستند ، اما توصیه می شود از نوشیدنی های سالم مانند آب ، شیر ، دوغ و استفاده کنید و از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه هایی که فقط کالری دارند خودداری کنید.

با توجه به محتوا ، راههای افزایش وزن بسیار راحت و آسان. به همین دلیل ، حفظ رژیم غذایی متعادل برای افزایش وزن و استفاده از همه گروه های غذایی (گروه شیر – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت) بسیار مهم است.

منبع: اورگا

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید