راهی آسان برای کاهش ضایعات مواد غذایی


چگونه می توان ضایعات غذایی را کاهش داد. آیا از دور ریختن این همه غذا خسته شده اید؟ آیا فکر می کنید راه هایی برای استفاده از ضایعات وجود دارد؟ در اینجا چند راه حل بسیار ساده برای کاهش ضایعات غذایی در خانه آورده شده است.

کاهش ضایعات غذایی برای بودجه شما خوب نیست. این امر با کمک کمتر زباله به محل های دفن زباله به این سیاره کمک می کند. استفاده از چند روش جدید در آشپزخانه شما می تواند باعث صرفه جویی در هزینه و کاهش ضایعات غذایی شود.

آمار ضایعات مواد غذایی

سالانه حدود یک سوم غذای جهان هدر می رود. EPA تخمین می زند که در سال 2018 ، حدود 70 درصد از مواد غذایی تلف شده مستقیماً به محل دفن زباله یا تاسیسات احتراق منتقل می شد.

در کشورهای ثروتمند مانند ایالات متحده ، ضایعات غذایی بیشتر شایع است. این به طور خاص به غذایی اشاره می کند که در انتهای زنجیره غذایی – خانه های ما – قرار دارد و هنوز خورده نمی شود.

برخی منابع تخمین می زنند که بسیاری از خانواده های آمریکایی تا 40 درصد غذای خریداری شده خود را دور می ریزند. 40 درصد!

اگر نگران این هستید که چقدر غذا در خانه شما هدر می رود ، نگران نباشید – با چند تمرین ساده می توانید میزان زباله هایی را که می توانید مواد غذایی خود را دور بریزید ، کاهش دهید.

8 نکته برای کاهش ضایعات مواد غذایی

آیا آماده اجرای برخی از روشهای پیشگیری از ضایعات مواد غذایی در خانه خود هستید؟ در اینجا چند ایده بسیار رایج وجود دارد!

1. صرفه جویی در تولید مناسب را تمرین کنید

بزرگترین دلیل هدر دادن غذای زیاد این است که محصولات تازه اغلب سریعتر از آنچه استفاده می کنیم خراب می شوند. با کمی توجه در جلو ، می توانید عمر مفید را به حداکثر برسانید. حفظ محصولات به روشی که به آنها کمک می کند تا تازه بمانند ، از ریزش ، نرم شدن و سوزش زودرس جلوگیری می کند.

پست من در مورد نحوه ذخیره صحیح تولید را بخوانید >>

2. برنامه ریزی غذا

غذا اغلب هدر می رود زیرا ما بیشتر از آنچه که استفاده می کنیم می خریم یا هیچ برنامه ای در مورد نحوه استفاده از آنچه خریداری می کنیم نداریم. ایجاد یک لیست مواد غذایی برای ماندن در بودجه عالی است ، اما دانستن اینکه در طول هفته از چه چیزی استفاده کنید همچنین می تواند از هدر رفت غذا جلوگیری کند.

3. از توت فرنگی کامل استفاده کنید

ساقه سبز و برگ توت فرنگی خوراکی است! می توانید کل توت را بریده و در سالاد استفاده کنید. من دوست دارم انواع توت ها ، ساقه ها و همه را صاف پرتاب کنم.

سالا از غذاساز برای پاشیدن سبزیجات سفت مانند نعناع برای سالاد استفاده کنید

کلم پیچ به دلیل ساقه های سخت آن می تواند برای برخی افراد غذای سختی باشد. می توانید کلم پیچ را ماساژ دهید تا برای سالاد نرم شود ، من اخیراً روش دیگری را کشف کردم. کل برگ موز ، ساقه و همه را در غذاساز بریزید و آن را پودر کنید. این به طور طبیعی آن را نرم می کند و آن را به یک ماده عالی برای سالاد با بافت های مختلف تبدیل می کند. فقط زیاد آن را تکان ندهید وگرنه در زمان خود خالص خواهید بود ؛)

5. سبز را تفت دهید

چغندر فوق العاده سالم است و در سرخ شده ، سالاد و حتی اسموتی به خوبی کار می کند. اما با این همه سبز چه می کنید؟ آنها را سرخ کنید! اسفناج چغندر همچنین سرشار از مواد مغذی است. اینها را برش دهید و روی اجاق گاز با کمی روغن زیتون ، سیر ، پیاز ، رب گوجه فرنگی ، نمک و فلفل بپزید.

6. لبه ها ، پوست و پوست خود را به آب خود بریزید

محصولات تازه راهی ظریف برای افزودن طعم طبیعی به آب شما هستند. اگر می خواهید همه چیز را تغییر دهید ، افزودن پوست و لبه میوه ها و سبزیجات می تواند به شما کمک کند. همچنین عدم استفاده از آن از هدر رفتن این موارد جلوگیری می کند. برخی از آنها که خوب کار می کنند شامل انواع توت ها ، پوست مرکبات ، انتهای خیار و درختچه های بو داده است.

7. برای تهیه آبگوشت ضایعات سبزیجات را جمع کنید

از ضایعات سبزیجات ، مانند پوست ، ساقه ، بالا و انتها ، می توان برای تهیه سوپ برای پخت و پز و به عنوان پایه سوپ استفاده کرد. در فر با روغن زیتون بپزید ، آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد. سپس مواد جامد را صاف کنید.

8. آسیاب قهوه را نگه دارید

اگر مانند من قهوه دوست دارید ، به احتمال زیاد شما پایه و اساس موجود دارید. نکته جالب این است که تفاله قهوه سرشار از مواد مغذی مانند فسفر ، پتاسیم و نیتروژن است. این آنها را به یک کود گیاهی عالی برای کسانی که انگشت شست سبز دارند تبدیل می کند. همچنین جالب است ، مطالعه ای نشان داد که قهوه از پشه جلوگیری می کند. واضح است که می توانید پایه قهوه خشک شده را در یک کاسه یا فنجان قدیمی قرار دهید و آن را مانند بخور بسوزانید تا حشرات را در ایوان خود دور نگه دارید.

اگر متوجه شدید که غذای خود را بیش از حد دور می اندازید ، این تمرینات ساده را امتحان کنید تا هدر رفت غذا را کاهش دهید. حتی ممکن است راه های جدیدی برای لذت بردن از محصول خود بیابید!

وزن: آیا هیچکدام از این نکات را برای کاهش ضایعات غذایی در خانواده خود امتحان کرده اید؟ چند تمرین ساده که پیاده سازی می کنید؟

برای دریافت نکات ساده و کاربردی در مورد غذا و شیوه زندگی ، به موارد زیر توجه کنید:

– ویتنی

اگر از این پست الهام گرفته اید ، حتما یک عکس بگیرید و #WhitSkitch را تگ کنید – من عاشق تماشا هستم!

دیدگاهتان را بنویسید