شما می خواهید سالم بمانید. آیا به کاهش وزن کمک می کند؟


زمان خواندن: 6 دقایق

هفته گذشته ، من در مورد چگونگی انتقال ما از “هنجار نازک” به “هنجار وزن سالم” نوشتم. و اینکه چگونه این دو ایده آل متفاوت هستند ، اما چندان متفاوت نیستند. یکی از راه هایی که آنها از هم جدا نمی شوند این است که هر دو ایده آل اغلب در رژیم های کاهش وزن نقش دارند. قبل از اینکه بگویید “صبر کن ، این درست نیست” ، بگذارید توضیح دهم.

هنگامی که کالری ها ، ماکروها (معمولاً چربی ها یا کربوهیدرات ها) را شمارش می کنید ، پیگیری می کنید و محدود می کنید یا بدن خود را کوچکتر می کنید یا ترکیب بدن خود را تغییر می دهید (مانند کاهش چربی) ، رژیم غذایی کاهش وزن دارید. این حتی اگر علت اصلی اصلی شما “سلامتی” باشد ، صادق است. اگر کتاب ، وب سایت یا برنامه تجاری کاهش وزن وجود دارد که به شما می گوید کالری ، ماکرو یا نقاطی را که در مورد “رژیم غذایی نیست” یا “سلامتی” صحبت می کند ، شمارش ، پیگیری و محدود کنید ، این امر نیز صادق است. (به من نگاه کن سیاتل تایمز مقاله در شماره)

اگر شبیه اردک است ، مانند اردک راه می رود و مانند اردک راه می رود ، پس اردک است. کواک!

پس چرا این مهم است؟ دلیل مهم این است رژیم گرفتن فرار بی گناه نیستبه به طرز عجیبی ، با توجه به اینکه بسیاری از افراد فقط برای داشتن ظاهر بهتر در لباس شنا رژیم نمی گیرند – آنها رژیم می گیرند زیرا می خواهند سالمتر باشند. یا ، آنها در حال حاضر سالم هستند ، اما از آنجا که در بدن بزرگتری هستند ، دائماً آنها را صدا می زنند – پزشکان ، دوستان ، خانواده ، غریبه ها ، رسانه ها – تا بتوانند در حال حاضر سالم بمانند ، اگر هیچ کاری انجام ندهند ، وزن آنها با آنها گرفته می شود. آی تی.

عدم وجود کمک ، وجود ضرر

تحقیقات زیادی برای اثبات آن وجود دارد:

  1. رژیم غذایی کار نمی کند (این بدان معناست که سهم شیر کسانی که وزن خود را عمداً کاهش می دهند یا بیشتر آن را افزایش می دهند – گاهی اوقات بیشتر از آنچه در پنج سال گذشته کاهش یافته است باز می گردند).
  2. عادات غذا خوردن صدمه واقعی می زند (به رژیم غذایی آشفته اعم از افزایش نارضایتی بدن و در برخی موارد باعث اختلالات خوردن کمک می کند).

همچنین قابل ذکر است که به طور کلی هیچ گونه تحقیق وجود ندارد که نشان دهد افرادی با بدن چاق که وزن خود را کاهش می دهند به طور طبیعی (از نظر ژنتیکی) در معرض خطر کمتری نسبت به افراد لاغر هستند.به (من از “چربی” به عنوان یک کلمه توصیفی استفاده می کنم ، نه به عنوان یک کلمه کوتاه یا طولانی ، توهین آمیز.)

من می گویم که با یک دانه بزرگ نمک ، زیرا بودن در یک بدن لاغر با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن “همراه” است و حضور در یک بدن بزرگ با خطر بالای بسیاری از بیماری های مزمن “همراه” است. این ثابت نمی کند که لاغر یا چاق بودن بیشتر یا کمتر یک عامل خطر است.

اشکالات زیادی در مطالعه “وزن و سلامتی” وجود دارد ، از جمله شکست گسترده در تأثیرگذاری بر اثرات مثبت فعالیت بدنی و اثرات منفی انگ وزن. کافی است بگوییم هیچ مدرکی وجود ندارد که این باور رایج ما را تایید کند که لاغری افراد چاق آنها را سالم تر می کند.

آیا کاهش وزن با سلامتی ارتباط دارد؟

یکی از بهترین مقاله های تحقیقاتی که من دیدم برای ترکیب موضوعات مختلف در مورد مضرات رژیم است مقاله مروری 2013 “اثرات طولانی مدت رژیم: آیا کاهش وزن با سلامتی ارتباط دارد؟” یکی از نویسندگان این مقاله ، جانت تومیاما ، دکترای UCLA است که به بررسی اثرات مضر استرس ، رژیم غذایی و کاهش چربی می پردازد. من از طرفداران بزرگ تحقیقات او هستم. یکی دیگر از نویسندگان ، تریسی مان ، دکتری از دانشگاه مینه سوتا است. دکتر مان نویسنده کتاب مان ، “اسرار آزمایشگاه خوردن” است که من آن را با قید و شرط توصیه می کنم ، زیرا علیرغم داشتن اطلاعات زیاد در مورد اینکه چرا رژیم غذایی کار نمی کند ، به نظر می رسد هنوز برخی از قسمت های کتاب دارای اثر ماندگار فرهنگ غذایی ، که ممکن است برخی از مردم برای آن ایجاد کنند.

با این حال ، نویسندگان نتایج سلامت یک رژیم غذایی کنترل شده تصادفی طولانی مدت را بررسی کردند تا ببینند آیا کاهش وزن باعث بهبود سلامت می شود. به طور خاص ، آیا رژیم های کاهش وزن بر بهبود کلسترول ، تری گلیسیرید ، فشار خون و قند خون ناشتا تمرکز می کنند. آنها همچنین بررسی کردند که آیا تفاوت در میزان کاهش وزن وجود دارد یا خیر.

آنها دریافتند که به طور کلی ، در نتایج بهداشتی اندکی بهبود یافته است – اما این پیشرفتها به همان اندازه که در بین شرکت کنندگان در رژیم غذایی رخ می داد ، در بین شرکت کنندگان گروه کنترل اتفاق می افتاد. بنابراین موضوع کاهش وزن نبود.

نویسندگان چندین اثر مثبت مثبت را پیدا کردند – کاهش فشار خون ، کاهش استفاده از داروهای دیابت و موارد جدیدتر دیابت یا سکته مغزی. با این حال، آنها همچنین عواملی را شناسایی کردند که می توانند رابطه بین کاهش وزن و پیامدهای سلامتی را اشتباه بگیرند ، مانند افزایش ورزش ، تغذیه سالم و مشارکت در سیستم مراقبت های بهداشتی. به عنوان مثال ، اگر وزن خود را کاهش می دهید اما بیشتر ورزش می کنید ، بهتر غذا می خورید و / یا در نهایت مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه منظم دریافت می کنید و سلامت شما بهبود می یابد ، کاهش وزن اغلب به حساب می آید – اما این احتمالاً نتیجه گیری دقیقی نیست.

از رژیم گرفته تا عدم رژیم

در سال 1995 ، موسسه پزشکی استاندارد “رژیم غذایی موفق” را تعیین کرد. به عنوان رژیمی که در آن فرد کاهش وزن را برای یک سال حفظ می کند … از زمانی که رژیم شروع می شود. این تعریف امروزه به طور گسترده پذیرفته شده است. آیا به نظر شما یک موفقیت است؟ فرض کنید شما مانند بسیاری از افراد در ماه ژانویه رژیم غذایی را شروع می کنید ، اما در ژانویه بعد دوباره شروع به بازیابی وزن خود می کنید. آیا احساس موفقیت می کنید … یا شکست؟

البته ، شکست شما نیستید ، شکست رژیم است. و ارزش “موفقیت” یک ساله برای برنامه های غذایی تجاری عالی است ، زیرا آنها به مشتریان مکرر تکیه می کنند. و البته آنها به شما می گویند (معمولاً به طور غیر مستقیم ، اما گاهی اوقات مستقیم) که رژیم غذایی شما کار می کند ، اما شما باید بیشتر تلاش کنید تا این کار را به درستی انجام دهید.

جالب است که در کارآزمایی های تصادفی کنترل شده در تومیاما و مقاله مروری بر کیفیت ، میانگین کاهش وزن برای افراد گروه درمان (یعنی گروه رژیم گیرنده) تنها 3.5 پوند بیشتر از گروه کنترل کاهش یافته است (به عنوان مثال ، گروه بدون رژیم) ) و در پایان دو سال از وقتی رژیم شروع شدبه طور متوسط ​​، رژیم گیرندگان فقط 2 پوند وزن کم می کنند. بنابراین کمی کاهش وزن ، و بهبود برخی از سلامتی (در صورت وجود).

نویسندگان نتیجه می گیرند که “اگر رژیم ها منجر به کاهش وزن طولانی مدت یا مزایای سلامتی طولانی مدت نشوند ، حمایت از افراد برای تحمل آنها دشوار است.” آنها در ادامه اشاره می کنند که به نظر می رسد کاهش وزن برای بهبود سلامتی ضروری نیستحتی Health at Ever Size (HAES) به تحقیق با استفاده از مداخلات مبتنی بر تصاویر-تأکید بر رفتارهای سالم ، شکل دهی و عدم رژیم-اشاره می کند که مزایای سلامتی از کاهش وزن را نشان داده است.

موج شوک طولانی رژیم گرفتن

بنابراین اگر کاهش وزن عمدی فایده چندانی نداشته باشد ، چه ضرری دارد؟ من قبلاً نارضایتی بدن ، تغذیه ناسالم و اختلالات خوردن (در بین افراد حساس به ژنتیک) را ذکر کرده ام. همه رژیم ها باعث اختلال در خوردن نمی شوند ، اما بیشتر اختلالات خوردن با رژیم شروع می شود. در اینجا برخی از موضوعاتی است که به طور مداوم در میان مشتریان خود مطرح شده است:

عدم ایمان به بدن. من فکر می کنم ما قبل از رژیم گرفتن برای کاهش وزن ، اعتماد به نفس خود را از دست می دهیم ، زیرا در غیر این صورت چرا سعی می کنیم آنها را کنترل یا تغییر دهیم ، اما این کاهش اعتماد به نفس با رژیم های مداوم عمیق تر می شود ، به خصوص اگر بتوانیم مدام وزن خود را “کاهش” دهیم. این منجر به قطع ارتباط با بدن ما می شود ، که شامل گرسنگی طبیعی و انکار یا ناتوانی در نشان دادن سیری است.

وسواس غذایی. یک رژیم غذایی واحد مستلزم وسواس غذاهای خاصی است که باید مصرف شوند و چه چیزهایی نباید مصرف شوند ، اما بیشتر با رژیم بعدی در ارتباط است. وسواس آنقدر عادی می شود که دیگر نمی توانیم به طور طبیعی و پیچیده به غذا فکر کنیم. هر وضعیتی شامل غذا – تعطیلات ، تعطیلات ، شام با دوستان – مملو از اضطراب است.

قوانین غذای داخلیبه ربطی به اعتیاد به غذا دارد. من مشتریان زیادی دارم که عاقلانه رژیم خود را رها کرده و حتی با عادات غذایی ساده شروع به بهبود کرده اند ، اما آنها نمی توانند لیست غذاهای “خوب” و “بد” را که دائماً در ذهن آنها می چرخد ​​، کنار بگذارند. یا از اینکه نمی توانند بدون کالری ، ماکرو یا تعداد امتیاز به غذای خود نگاه کنند ، عصبانی می شوند.

انگ وزن داخلی. سال به سال این باور وجود دارد که بدن شما اشتباه است و شما باید آن را تغییر دهید. حتی زمانی که مشتریان من از یک رابطه رایگان ، مغذی تر و پیچیده تر با غذا لذت می برند ، احساسات بد بدن همچنان پابرجاست ، گاهی اوقات در پس زمینه محو می شود و سپس در زمان انتظار ادامه می یابد. به همین دلیل است که غلطک های رژیم غذایی باید با برخی از عملکردهای قابل قبول بدن مرتبط باشند.


کری دنت یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام. از جمله برتری او کشف اسطوره تغذیه و توانمندسازی زنان احساس بهتری نسبت به بدن خود دارند و غذاهایی را انتخاب می کنند که از شادی ، تغذیه و سلامتی حمایت می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید