شکل و رنگ کیس های کاربردی طراحی لوگو


انجام پروژه فریلنسری پروژه متلب

امروز، اجزای بصری یک لوگوی جذاب بصری را توصیف می کنیم و همچنین کاربردهای استفاده از روانشناسی طراحی رنگ و شکل را برای برندسازی نشان می دهیم.

روانشناسی طراحی لوگو

برای ایجاد یک لوگوی موثر، طراحان لوگو باید کوچکترین اجزای تشکیل دهنده آن را در نظر بگیرند و به تاثیر آن بر مشتریان بالقوه فکر کنند. علم مطالعه تأثیر عوامل مختلف بر اندیشه و رفتار انسان به عنوان روانشناسی شناخته می شود. دانستن اصول روانشناسی به درک خواسته ها و انگیزه های انسان کمک می کند، به این معنی که طراحان می توانند واکنش های احتمالی کاربران را به راه حل های خاص پیش بینی کنند.

مردم ممکن است متوجه آن نباشند، اما ذهن همیشه به چیزهای قابل مشاهده ای که بر احساسات و رفتار تأثیر می گذارد پاسخ می دهد. در مقاله های قبلی خود دو شاخه از روانشناسی را توضیح دادیم که تاثیر اشکال و رنگ ها را بر ادراک افراد بررسی می کند. به طور خلاصه، هر رنگ و شکلی تمایل دارد که معنای خاص خود را داشته باشد، بنابراین وقتی به یک شیء بصری نگاه می کنیم، مغز ما پیام خاصی را دریافت می کند و مطابق آنچه می بینیم پاسخ می دهد.

با درک روانشناسی رنگ و شکل، یک طراح می تواند معنای لوگو را کنترل کند. هر جزء با دقت انتخاب شده به افراد کمک می کند تا معنای لوگو را به درستی بخوانند.

رنگ طراحی لوگو

تحقیقات Colorcom نشان داد که قضاوت ناخودآگاه مردم در مورد یک محصول فقط 90 ثانیه طول می کشد و بین 62 تا 90 درصد از این ارزیابی صرفاً بر اساس رنگ است. بنابراین موفقیت استراتژی برند به رنگ های انتخاب شده برای طراحی لوگو بستگی دارد.

رنگ ها نه تنها برای ظاهر بصری محصولات بلکه برای شناخت برند نیز عامل مهمی هستند. در مقاله Color in Design: Influence of User Actions به بیان معانی رنگ های رایج در برندسازی پرداختیم و در اینجا خلاصه ای از آن آورده شده است.

قرمز. اعتماد به نفس، جوانی و انرژی.

نارنجی دوستانه، گرم و پر انرژی.

رنگ زرد شادی، خوش بینی، و گرما.

سبز. آرامش، رشد و سلامتی.

سفارش طراحی سایت

آبی. اعتماد، امنیت و ثبات.

رنگ بنفش. لوکس، خلاق و هوشمند.

مشکی. قابل اعتماد، پیچیده و با تجربه.

سفید ساده، آرام و تمیز.

انتخاب رنگ نباید تنها بر اساس معنای رایج باشد. ادراک بصری برای همه کاملاً فردی است، بنابراین تأثیرات رنگ می تواند به دلیل عواملی مانند سن، فرهنگ و جنسیت متفاوت باشد. به عنوان مثال، کودکان رنگ زرد را دوست دارند، اما با بزرگتر شدن ما اغلب جذابیت کمتری دارد. علاوه بر این، تفاوت های فرهنگی زیادی در معنای رنگ وجود دارد. برای اطمینان از اینکه رنگ به طور موثر برای استراتژی برند کار می کند، مهم است که ترجیحات مخاطب هدف را در نظر بگیرید.

تصویر طراحی لوگو

همانطور که قبلاً در مقاله ای که به روانشناسی فرم ها اختصاص داده شده است ، صحبت کردیم ، همه اشیاء بصری را می توان از نظر فرم تجزیه و تحلیل کرد. ممکن است افراد همیشه متوجه نباشند که چه اشکال و اشکالی در اطرافشان وجود دارد، اما تاثیر زیادی بر دانش و رفتار ما دارند. سالها تحقیق و آزمایش به متخصصان کمک کرده است تا بفهمند هر شکل معمولاً به چه معناست و چگونه بر ادراک انسان تأثیر می گذارد. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

معنی مربع و مستطیل: نظم، قدرت، شجاعت، امنیت، قابلیت اطمینان.

معنی مثلث: هیجان، خطر، خطر، تعادل، ثبات.

معنی دایره، بیضی و بیضی: ابدیت، زن، جهان، جادو، رمز و راز

معنی مارپیچی: رشد، خلاقیت، آرامش، هوش

معانی شکل طبیعی: اصالت، ارگانیک، تعادل، تازگی

انتزاع معانی را شکل می دهد: دوگانگی معنا، تکینگی، جزئیات.

برای ایجاد یک لوگو، طراحان باید روی اشکال اعمال شده کار کنند و همچنین به حروف انتخاب شده برای علامت کلمه توجه کنند.

موارد عملی

طراحان Tubik تجربه گسترده ای در ایجاد علائم تجاری قانع کننده دارند. بیایید به نمونه هایی از طراحی لوگو با استفاده از روانشناسی رنگ و شکل نگاه کنیم.

LunaScape

این لوگو برای LunnScape ایجاد شده است، شرکتی که متخصص در خدمات محوطه سازی برای املاک تجاری مانند دفاتر و زمین ها، پارک ها و غیره است. علامت تجاری توسط یک طلسم سنجاقک ارائه شده است. شرکت LunnScape در فلوریدا مستقر است و این موجود نماینده کامل جانوران منطقه است. علاوه بر این، یک لوگو با یک حشره به مشتریان کمک می کند تا ماهیت خدمات را درک کنند.

تصویر پروانه دارای سبکی ساده است به طوری که بال های آن شبیه برگ های گل است. لوگو از چندین رنگ تشکیل شده است. دایره فیروزه ای با سنجاقک جلوه ای پرانرژی می دهد و احساسات آرامش بخشی را به ارمغان می آورد. همچنین رنگ با طراوت و انرژی همراه است، بنابراین خلق و خوی مناسبی را ایجاد می کند