شیائومی ادعا می کند که پشت سر اپل در بازار گوشی های اروپا قرار دارد


شیائومی ادعا می کند که پس از ترک اپل در بازار اروپا به دومین برند برتر جهان تبدیل شده است. البته این شرکت همچنان در سایر بازارها در جایگاه پایین تری نسبت به اپل قرار دارد.

به گزارش سرویس فناوری و فناوری خبری تکنا، شیائومی در جدیدترین خرید خود اعلام کرد که 21.7 درصد از کل گوشی های فروخته شده در بازار اروپا را خریداری کرده است. این شرکت پس از اعلام گزارش مالی سه ماهه دوم سال، مدعی شد که پس از سامسونگ به دومین برند گوشی هوشمند تبدیل شده است. این شرکت چینی علاوه بر بازار موبایل، تقریبا در تمامی بازارهای مرتبط با وسایل الکترونیکی مانند تبلت، لپ تاپ، هدفون، لوازم خانگی، کفش و لوازم جانبی و … نیز حضور دارد.

در بیانیه مطبوعاتی اخیر شیائومی به وضعیت آشفته بازار موبایل جهان اشاره شده است، در حالی که این شرکت همچنان به دنبال تقویت جایگاه خود در بازار جهانی است و توانسته سهم بازار خود را افزایش دهد. به گفته شیائومی، این شرکت در 55 بازار دیگر در سطح پایین تری نسبت به اپل قرار دارد، اما اکنون یکی از سه برند برتر گوشی های هوشمند است.

در همان زمان شرکت Canalys آمار مربوط به فروش گوشی های هوشمند در جهان را منتشر کرد و شیائومی پس از سامسونگ و اپل در رتبه سوم قرار دارد. البته تمامی رتبه بندی های مربوط به این بازار با توجه به تعداد گوشی های عرضه شده انجام می شود. شیائومی همچنین مدعی شد که سهم بازار خود را در خاورمیانه، اروپا، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و آفریقا در سه ماهه دوم افزایش داده است. بنابراین فروش محصولات در بازارهای الکترونیکی حدود 48.4 درصد است. اکنون شیائومی با کاهش اتکای خود به بازار چین، حدود نیمی از درآمد خود را مدیون بازارهای بین المللی است. در این بازه زمانی 4.95 میلیارد دلار از این بازارها درآمد کسب کرده است. به گزارش مجله فورچون، این شرکت برای چهارمین سال متوالی جزو 500 شرکت برتر جهان است. البته رتبه این شرکت 266 است که نسبت به سال گذشته 72 امتیاز بهبود یافته است.