علوم ورزشی علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین یک ماده مغذی مهم در تغذیه است. بسیاری از ما برای کاهش وزن از رژیم های کم کربوهیدرات و پروتئین بالا استفاده می کنیم. پروتئین ها رضایت بخش هستند و پس از خوردن آنها احساس خوبی به ما می دهند و بدن خود را برای سوخت برای جلسه تمرین بعدی آماده می کنیم. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر پروتئین برای شما کافی است و علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟

یک نسخه را نمی توان برای همه پیچید. مصرف پروتئین به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن ، جنس ، وزن ، سطح فعالیت و هدف ورزش مهمترین این عوامل است. در این مطالعه ، میزان توصیه شده توسط دانشمندان برای زنان 46 گرم در روز و برای مردان 56 گرم است. با این حال ، ورزشکاران ، بزرگسالان در حال رشد ، بیماران آسیب دیده و زنان باردار باید 25 درصد پروتئین بیشتری بخورند.

اما اکثر مردم بیش از 100 گرم پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند. ما میزان مصرف پروتئین را در این مقاله (زمان مطلوب و میزان مصرف پروتئین) توضیح داده ایم ، بنابراین در این مقاله از مجله علوم ورزشی با ما همراه باشید تا با علائمی که نشان دهنده مصرف بالای پروتئین است بیشتر آشنا شوید.

علائم مصرف زیاد پروتئین

1- در حال افزایش وزن هستید

اگر میزان مصرف پروتئین خود را افزایش دهید اما میزان غذاهای دیگر را کاهش ندهید ، وزن خود را افزایش می دهید. از طرف دیگر ، اگر شیوه زندگی و شغل شما به گونه ای باشد که مجبور باشید برای مدت طولانی بنشینید ، بیش از حد پروتئین بخورید یا هر غذای دیگری را بیش از حد بخورید ، وزن اضافه می کنید. توجه داشته باشید که مصرف پروتئین اضافی نه تنها غیر ضروری نیست ، بلکه به شکل چربی اضافی نیز تجمع می یابد! البته باید بدانید که اگر ورزش نمی کنید ، پروتئین اضافی به چربی تبدیل می شود.

2- بدن شما دچار کم آبی می شود

پروتئین اضافی در بدن توسط کلیه ها و ادرار دفع می شود. محصول متابولیسم پروتئین در بدن نیتروژن است که نقش مهمی در کم آبی و از دست دادن آب بدن دارد. در نتیجه ، کلیه ها از آب بدن برای نیتروژن اضافی از پروتئین بدن ، که از طریق ادرار دفع می شود ، استفاده می کنند. حتی زمانی که کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید ، بدن شما کمتر در مصرف آب صرفه جویی می کند. تصور کنید اگر بیش از حد پروتئین بخورید چه اتفاقی می افتد.

۳- مشکلات گوارشی و گوارشی با مصرف زیاد پروتئین

آیا تا به حال حالت تهوع ، یبوست یا سوء هاضمه داشته اید؟ یکی از دلایل این امر ممکن است وجود مقدار زیاد پروتئین در بدن باشد. وقتی غذاهای اضافی مانند مرغ ، ماهی ، گوشت ، پنیر و سبزیجات می خورید و فیبر بسیار کمی با آن می خورید ، بدن شما باید از آب برای انتقال نیتروژن و آماده سازی بدن شما استفاده کند. برای جلوگیری از دفع غذا و یبوست.

اگر یبوست دارید ، تغییر اساسی در رژیم غذایی شما ضروری و م effectiveثر خواهد بود. پروتئین اضافی به آنزیم های گوارشی آسیب می رساند و به آنها فشار وارد می کند. این یکی از مهمترین علل یبوست است که نادیده گرفته می شود.

4- به سختی نفس می کشید و سردرد دارید

رژیم های کم کربوهیدرات ، پروتئین و چربی بالا بدن را در حالت تعلیق نگه می دارد. بدن به جای کربوهیدرات از چربی ها به عنوان سوخت استفاده می کند. عوارض کتوز تنگی نفس و سردرد. بزرگترین مشکل رژیم غذایی با پروتئین بالا ، فقدان فیبر ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که همه آنها در میوه ها و سبزیجات یافت می شود. می توانید مقداری از پروتئین مورد نیاز خود را از منابع پروتئین گیاهی دریافت کنید. سبزیجات بهترین گزینه هستند. به عنوان مثال ، میزان پروتئین در هر وعده سبزیجات به شرح زیر است:

  • لوبیا (1 وعده): 15 گرم پروتئین
  • سویا (1 فنجان پخته): 29 گرم پروتئین
  • عدس (1/2 فنجان): 9 گرم
  • برنج قهوه ای (1 فنجان پخته): 5 گرم

به خاطر داشته باشید که پروتئین های گیاهی همه اسیدهای آمینه بدن را تأمین نمی کنند. بدن برای التیام زخم ها و بافت های آسیب دیده و موارد دیگر به پروتئین کامل نیاز دارد که در منابع حیوانی یافت می شود. در نتیجه ، مصرف پروتئین های معیوب ، که بیشتر از منابع گیاهی هستند ، می تواند منجر به آسیب های دیگر شود.

اما اگر یاد بگیریم که مواد لازم را از منابع مختلف تهیه کنیم ، با چنین مشکلاتی روبرو نخواهیم شد. مثل همیشه ، کلید تعادل اینجاست. مقادیر کافی سبزیجات ، پروتئین های حیوانی و گیاهی و ویتامین ها بهترین غذا و اسیدهای آمینه ضروری را برای بدن فراهم می کنند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: لایو استرانگ


دیدگاهتان را بنویسید