غذای خام گیاهی چطور؟ | غذای گیاهی خام به مدت 15 روز


غذای خام گیاهی خام در قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم رواج یافت و موارد زیر مورد توجه قرار گرفت.

همه چیز در مورد غذاهای گیاهی خام برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد غذاهای گیاهی خام برای پاکسازی بدن

غذای گیاهی خام یک غذای جدید نیست ، اما در سال های اخیر ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این رژیم که قوانین این رژیم را با رژیم خام ترکیب می کند ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان غذای مدیترانه ای را این گونه در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را برای کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگری بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود ضربان قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم.

این قاعده حاکمیت است

غذاهای گیاهی خام شاخه ای از رژیم گیاه خواری است و طبق اسناد تاریخی از اواسط قرن نوزدهم رواج داشته است. در این رژیم ، خوردن هرگونه غذای دامی ممنوع است.

همچنین در این رژیم ، خوردن گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته با دمای بالای 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم مبتنی بر خوردن مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و لیمو است. این غذا از روش های دیگر تهیه غذا مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و میوه های خشک استفاده می کند.

کسانی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته خواص کمتری نسبت به شکل خام خود دارند. به همین دلیل ، مردم به طور کلی این رژیم را برای استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

مزیت – فایده – سود – منفعت

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی می تواند فشار خون را کاهش داده و خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

دانشمندان دریافتند افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در دریافت مواد مغذی و ویتامین های ضروری بدن تعادل آنها را بر هم می زند و می تواند منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نمی کنید ، سوء تغذیه می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود.

غذای خام گیاهی

غذاهایی که مجاز به خوردن آنها با رژیم خام گیاهخواری هستید:
میوه های خشک و تازه و آب میوه های طبیعی
سبزیجات تازه و خشک
دانه ها و مغزهای خام
be حبوبات نپخته

همچنین:

شیر سبزیجات خام (رژیم لاغری با شیر)
کره سبزیجات خام
روغن سبزیجات
گیاهان دریایی

شیرینی های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا شیره افرا
با سرکه و سس سویا مزه دار کنید
غذاهایی که در رژیم خام گیاهخواری نمی توانید بخورید:
میوه ها میوه ها ، سبزیجات ، لیمو و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل سرخ شده
نمک
شکر و آرد
• آب میوه صنعتی
قهوه و چای

الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: ران ها و پاها را باریک کنید

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

این رژیم ممکن است شامل صبحانه باشد:
کیک شکلاتی خام توت سیاه
اسموتی انرژی شکلاتی
اسموتی توت با دانه های چیا و شکلات
اسموتی های زمستانی

اسموتی میوه سبز
پنکیک موز Al Fresh با کره بادام
اسموتی سبز اسپیرولینا
پاکسازی خام گیاهخواری و بدن
ناهار خام گیاهخواری

غذاهای خام گیاهخواری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
پرتقال تازه با قارچ
سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
سالاد رنگین کمان

قارچ طعم دار با سوپ کره خام سبزیجات
ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
پنیر با بادمجان خام و سس پنیر لازانیا گوجه فرنگی و آجیل
لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر می توانیم وزن کم کنیم؟

غذای گیاهی خام از نظر کاهش وزن و ثبات بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخایر چربی بدن را حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر گروهی از گیاهخواران خام نشان داد که کاهش وزن بین 10 تا 12 کیلوگرم در 3.5 سال رخ می دهد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در دوره هفت روزه این رژیم مشاهده شد. در ادامه این مطالعه مشخص شد کسانی که بیشترین غذای خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کردند دارای شاخص توده بدنی پایین تری بودند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و سطح متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع غذاهای گیاهی خام برای کاهش سریع وزن

انواع غذاهای گیاهی خام برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از عادات غذایی خاص در طول یک دوره زمانی است. غذای خام گیاهخواری معمولاً به هفت روز ، 15 روز ، 21 روز و چهل روز تقسیم می شود. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای تولید شده توسط حیوانات اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره از این رژیم ، وقفه ای وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتایج نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبودهای تغذیه ای و ویتامین ها برای گیاهخواران یک خطر معمول است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها برطرف شده و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما سابقه خوردن خام را ندارید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصصان شروع کرده و به تدریج دوره های رژیم غذایی خود را گسترش دهید.

40 روز غذای خام

40 روز غذای خام

راه های زیادی برای دسترسی به غذاهای خام و پیروی از این رژیم در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی وجود دارد:

40 روز غذای خام – 50٪ خام: پیروی از غذای خام در ابتدا برای بسیاری دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. با استفاده از این استراتژی ، می توانید تمام محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 غذای خام گیاهی ، بهتر است با گام های کوچک شروع کنید تا بدن شما به رژیم جدید عادت کند تا از شوک یا مشکلات گوارشی جلوگیری کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق استفاده کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذاهای فرآوری شده.

این روش توصیه نمی شود ، زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی نه تنها مغذی هستند بلکه کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را دشوار کند. روش دوم این است که 50٪ غذای گیاهی خام و 50٪ غذای سالم پخته شده بخورید. استراتژی دوم پیروی از این رژیم غذایی و تغییر تدریجی عادات غذایی یک انتخاب سالم است

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه – 80٪ غذای خام: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادات غذایی به گیاهخواری خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد دیگر این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

غذای خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: در این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت این نوع رژیم برای 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره های رژیم کوتاه یا روشهای 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به خوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در ادامه ، منوی غذایی 10 روزه 100٪ غذای خام را مرور می کنیم:

روز اول – صبحانه: ادویه جات سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات خام پیچیده در کاهو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: چیز کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: قهوه ای خام

روز 4 – صبحانه: ادویه جات سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: قهوه ای خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: ادویه جات سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: چیز کیک خام
پاکسازی خام گیاهخواری و بدن

15 روز رژیم خام

15 روز رژیم خام

15 روز غذای خام می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن دفع کرده و وزن را بین 3 تا 6 کیلوگرم کاهش دهد. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

21 روز غذای گیاهی خام

یکی از رایج ترین راهکارهای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد بررسی قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در عرض 21 روز ، می توانید سموم بدن خود را دفع کرده ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. شما می توانید این دوره گیاه خواری خام را در قسمت های قبلی 100 or یا با توجه به ترکیب غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این غذا یک غذای نوظهور نیست اما در سالهای اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در دوره ای از این رژیم غذایی ، مردم از خوردن غذاهای تهیه شده از حیوانات و غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم مبتنی بر خوردن سبزیجات خام ، میوه ها و لیمو است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید