وقتی نوبت به کاهش وزن بعد از 60 سالگی می رسد ، شما یک انتخاب دارید: اکنون لذت ببرید یا بعداً لذت ببرید!


خوشبختی به عنوان “احساس رضایت و لذت خوشبخت” تعریف شده است.

وقتی صحبت از زندگی خوب می شود چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ آیا احساس خوبی دارید ، انرژی دارید ، با مردم و چیزهایی که به آنها اهمیت می دهید ارتباط برقرار می کند؟ من حدس می زنم که این چیزها بیشتر ما را خوشحال می کند.

نکته این است که هیچ یک از این موارد به طور خودکار به وجود نمی آیند – شما فقط باید با کمک هایی که نسبت به دیگران انجام می دهید تمایز بیشتری قائل شوید.

من اخیراً در مورد خوشبختی با مشتری صحبت می کردم. او می خواهد وزن کم کند و بهتر بخوابد. اما او همچنین می داند که یک مصرف کننده احساسی است و وقتی شیرینی می خورد آرام می شود. کلمات آشنا؟

این به دلایل زیادی برای بسیاری از ما مشکل ایجاد کرده است. در کودکی ، احتمالاً وقتی از سه چرخه ما افتادید یا از خواب بیدار شدید شیرینی می دادید. رابطه بین درد و تسکین فوری قطع شده است.

ممکن است هنگام خوردن شیرینی متوجه شوید که در حال حاضر احساس بهتری دارید. شیرینی فریبنده است ، زیرا به مرکز لذت در مغز ضربه می زند و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. لحظه ای احساس شادی می کنید.

اما پس از آن واقعیت ظاهر می شود. مشکلی که تاکید کردید حل نشده است. و شما خود را به دلیل عدم حمایت از هدف کاهش وزن یا رفاه عمومی کلی مورد انتقاد قرار می دهید. “چی فکر میکردم؟” شما می توانید بگویید. “چرا وقتی می توانستم قدم هایی را بردارم که منجر به شادی پایدارتر شود ، خودم را گیج کردم؟”

شادی طولانی مدت حسی است که وقتی چشم ها و اعمال خود را بر روی اهداف بلند مدت متمرکز می کنید ، احساس می کنید. شما لحظاتی را تجربه می کنید که میل به جستجوی لذت های زودگذر به وجود می آید ، اما استراتژی هایی را برای یادآوری اهداف عالی خود طراحی کرده اید.

برای هدایت شما به نتایج قابل اطمینان تر و رضایت بخش تر ، ممکن است بخواهید یک مانترا طراحی کنید …

“من می دانم در دراز مدت چه می خواهم” یا “این لذت زودگذر مشکل من را حل نمی کند.”

ایده این است که لذت زودگذری که از شادی بیش از حد دریافت می کنید فقط شما را گیج می کند و احتمالاً باعث آسیب می شود. این کار شما را از رسیدن به خوشبختی که می توانید از اهداف بلندمدت خود در جهت احساس بهتر ، کاهش وزن ، به دست آوردن انرژی بیشتر و غیره بدست آورید جلوگیری می کند.

به محض اینکه وسوسه را تشخیص دادید ، متوقف شوید و فکر کنید – در حال حاضر ، آیا می خواهم از این کاسه بستنی یا پیتزای پنیری لذت ببرم یا می توانم از طریق این احساس نفس بکشم و به خودم یادآوری کنم که وقتی من یک فرد خوب هستم وزن خوب ، بیشتر احساس انرژی می کنم و غیره

هیچکدام از ما همیشه اینطور موفق نیستیم ، اما وقتی می توانید بیشتر مواقع موفق باشید ، به خودتان بسیار افتخار خواهید کرد.

این روزها برای خوش فرم شدن چه می کنید؟ آیا از سلامتی و توانایی بدنی خود راضی هستید؟ چرا و چرا نه؟ آیا شخصاً از 60 سالگی وزن کم کرده اید؟ لطفاً به گفتگو بپیوندید.