پنل اس ام اس خود را خوب بشناسید


ارسال پیامک یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است که مورد توجه تمامی مشاغل کوچک و بزرگ است. اگرچه در سال های اخیر روش های تبلیغاتی زیادی به خصوص در حوزه شبکه های اجتماعی معرفی شده است. اما باز هم تبلیغات پیامکی در درجه اول قرار گرفت زیرا افرادی هستند که گوشی هوشمند ندارند یا اتصال اینترنتی ندارند. بنابراین پیامک بهترین راه حل برای این محدودیت هاست. اما سوال اینجاست که برای موفقیت در کمپین پیامکی باید ترفندهای موثر در مورد پنل اس ام اس را بدانید.

چرا بازاریابی پیامکی اینقدر محبوب است؟

بازاریابی پیامکی یا ارسال انبوه پیامک یکی از محبوب ترین روش های تبلیغاتی در دهه اخیر است. زمانی که روش های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ وارد بازار تبلیغات شد، بسیاری تصور می کردند که ارسال پیامک تبلیغاتی به طور کامل حذف می شود. جالب اینجاست که نه تنها از این روش استفاده نمی شود، بلکه رواج بیشتری پیدا می کند.

برای بازاریابی پیامکی نیازی به اینترنت نیست

درست است که امروزه بیش از 70 درصد مردم گوشی هوشمند دارند. اما بررسی ها نشان می دهد که درصد بالایی از مردم در طول روز زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی نمی گذرانند. نکته مهم این است که تبلیغات پیامکی نیازی به اینترنت ندارد. این بدان معناست که حتی اگر به اینترنت دسترسی ندارید، باز هم می توانید پیامک خود را بررسی کنید.

پیام های متنی کوتاه و مفید هستند

پیام های متنی معمولا 160 کاراکتر هستند. یعنی می توانید به طور خلاصه و مفید در چند خط،

در مورد محصول یا برند خود بنویسید. آنچه در اینجا مهم است متن جذاب و مفیدی است که برای اس ام اس خود در نظر می گیرید.

کم هزینه و مقرون به صرفه

ارسال اس ام اس انبوه کم هزینهتبلیغات در شبکه های اجتماعی گران است. صرف نظر از هزینه سایت و صفحه ای که تبلیغ می کنید؛ طراحی یک بنر یا تیزر تبلیغاتی جذاب نیز برای شما هزینه دارد. در حالی که تبلیغات پیامکی هزینه بسیار کمی دارد و همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می توانند از عهده این نوع تبلیغات برآیند.

بایدها و نبایدهای بازاریابی پیامکی

در مورد بازاریابی پیامکی چقدر می دانید؟ همانطور که گفتیم ارسال پیامک انبوه یکی از بهترین و ارزان ترین روش ها برای تبلیغات پیامکی است. به راحتی می توانید صدها پیام را در هر نقطه از کشور در کمترین زمان ممکن ارسال کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که یک پیامک قوی و دیتابیس کامل در کیفیت و موفقیت پروژه شما در زمینه بازاریابی پیامکی تاثیر بسزایی خواهد داشت. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که بهترین زمان برای بازاریابی پیامکی چه زمانی است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که باید در اولین برنامه ریزی خود بازاریابی پیامکی را تعریف کنید و همیشه بودجه ای برای این روش تبلیغاتی در تقویم تبلیغاتی ماهانه یا سالانه خود لحاظ کنید.

نکاتی برای ارسال پیامک که باید به آنها توجه کنیم

دو نکته زیر؛ از جمله نکات طلایی هستند که باید برای کمپین پیامکی به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

متن جذاب و کارآمد

حتما متن جذاب بنویسید. ممکن است مجبور شوید ساعت‌ها یا حتی روزها درباره متن خود فکر کنید و ایده‌هایی به ذهنتان برسد. سعی کنید چند متن قرار دهید و از همکاران و دوستان خود در مورد آن نظرسنجی کنید. از ایموجی هایی در متن پیامک خود استفاده کنید که توجه مخاطب را به خود جلب کند. قبل از تنظیم متن پیامک حتما در اینترنت جستجو کنید. سایت های زیادی هستند که نمونه متن های زیادی در مورد ترفند داشتن یک اس ام اس جذاب می نویسند.

زمان تحویل را تایید کنید

زمان ارسال پیامک را از قبل تعیین کنید. سعی کنید زمانی از روز را داشته باشید که مخاطب برای خواندن پیامک فرصت داشته باشد. هرگز در ظهر یا اواخر شب که مخاطب شما در حال استراحت است. اس ام اس نفرستید.

برای درک ترفندهای مهم پنل اس ام اس; شما باید اشیاء پانل را به خوبی بشناسید و کاربرد آنها را درک کنید.

پنل اس ام اس چیست؟

زمان ارسال اس ام اسسامانه یا پنل پیامکی فضایی است که شرکت هایی که برای ارسال پیامک انبوه قرارداد بسته اید، در اختیار شما قرار می دهند تا در آن محیط فعالیت خود را آغاز کنید.

آبجکت ها در این پنل ها تعریف شده اند که به طور مختصر به شما توضیح می دهیم:

نفوذ

همه پنل ها دارای قسمت فیلتر هستند که می توانید مواردی مانند سن، جنسیت، شهر و شهر محل مورد نظر، کد پستی، اپراتور تلفن همراه و غیره را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک سالن زیبایی در تهران هستید، باید فیلتر جنسیت، سن و شهر تهران و البته محیط اطراف سالن خود را انتخاب کنید. در واقع، فیلترها به شما کمک می کنند جامعه هدف خاصی داشته باشید.

با بانک تماس بگیرید

برخی از گروه ها و شرکت ها پایگاه داده و مخاطبین مشتری خود را دارند. اما دیگران این امکان را ندارند; اطلاعات تماس افراد توسط سامانه های پیامکی در اختیار شما قرار می گیرد.

سیستم های اصلی در برخی از شهرهای بزرگ به شما این امکان را می دهند که مخاطبان خود را از طریق نقشه انتخاب کرده و برای آنها پیامک ارسال کنید.

جعبه یا جعبه متن پیامک

در سیستم ها قسمتی تعریف می شود که می توانید متن پیامک را تایپ کنید. می توانید انگلیسی، فارسی، ایموجی یا ترکیبی از هر سه را در اس ام اس خود داشته باشید. نکته دیگر اینکه در پایین کادر به شما نشان می دهد که متن پیامک شما چند حرف و چند صفحه است.

اطلاعات در مورد پیامک های ارسالی

این بخش به شما نشان می دهد که چند پیام کوتاه ارسال شده است. چه تعداد از پیامک های ارسالی به دست مخاطبان رسیده و چه تعداد برگردانده شده است. در صورت ارسال پیامک به نظرسنجی نیز می توانید پاسخی که گیرنده برای شما ارسال می کند را در این قسمت مشاهده کنید.

پانل اطلاعات مالی و صورتحساب

با مراجعه به تاریخ، این ویژگی به شما نشان می دهد که چه زمانی پنل خود را شارژ کرده اید و چقدر هزینه کرده اید.

پنل شما می تواند به نرم افزار کامپیوتر متصل شود

در پنل های پیامک قابلیتی به نام APL وجود دارد که می توانید به صورت خودکار از طریق سیستم پیامک ارسال کنید. کافی است با یک کد نویسی ساده سایت شما. تنظیماتی مانند تایید کد عضویت، کد هویت، کد تغییر رمز عبور و غیره را تنظیم کنید. همچنین می توانید به طور خودکار در روزهای مشخصی برای مخاطبان هدف خود پرداخت ارسال کنید.

آخرین کلمه

پنل های اس ام اس محیطی است که برای فعال بودن در آن باید به خوبی آن را بشناسید. عموما تمامی سیستم های پیامکی دارای فایل راهنما هستند. سعی کنید یک سامانه پیامکی با پشتیبانی خوب انتخاب کنید تا در صورت نیاز بتوانید به آن مراجعه کنید.