چگونه بعد از 60 سالگی استرس را از بین ببریم و وزن خود را افزایش دهیم


قبلاً ، من در مورد اثرات استروژن بر بدن شما ، از جمله افزایش وزن بعدی صحبت کردم. هورمونی که در این مقاله به آن خواهم پرداخت ، کورتیزول است که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می شود.

این یک واقعیت غم انگیز از زندگی روزمره است که شما ممکن است به دلیل چالش ها و خواسته های زندگی جاری تحت فشار مداوم باشید. آنچه ممکن است متوجه نشوید این است که این فشار ثابت چربی اضافی را در عمق شکم شما اضافه می کند. این چربی اضافی شکم نه تنها زشت است ، بلکه خلاص شدن از شر آن مشکل است.

چربی شکمی نیترات شیمیایی آزاد می کند که باعث التهاب می شود. در عوض ، خطر بیماری قلبی یا دیابت را افزایش می دهد. متأسفانه ، کورتیزول هنگام استرس افزایش می یابد و متابولیسم را کند می کند ، زیرا بدن شما می خواهد مقدار کافی گلوکز مورد نیاز برای مقابله با استرس را حفظ کند.

کورتیزول هورمونی است که توسط غدد فوق کلیوی تولید می شود. این به عنوان “هورمون استرس” شناخته می شود زیرا هنگامی که بدن شما احساس استرس می کند ترشح می شود.

مانند سایر هورمون ها ، برای بقا حیاتی است. با این حال ، در بلند مدت سطوح بالای کورتیزول می تواند منجر به پرخوری و افزایش وزن شود. ارتباط دیگر با افزایش وزن ، اثرات کورتیزول بر اشتها و غذاهای پرکالری است.

مشکلات زمانی ایجاد می شوند که شما تحت استرس مداوم هستید. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کورتیزول می تواند منجر به افزایش وزن شود ، زیرا اشتها و سطح انسولین شما همچنان در حال افزایش است. استرس مداوم منجر به حالت پایدار تولید بیش از حد کورتیزول می شود که تولید گلوکز را تحریک می کند. این گلوکز اضافی به چربی تبدیل می شود و در نهایت به چربی ذخیره شده شکم ختم می شود.

در نتیجه استرس و اضافه بار مزمن کورتیزول ، احساس خستگی و بی حالی می کنید. شما برای تجدید انرژی و آرامش خود به سراغ غذاهای با کربوهیدرات بالاتر می روید و در نتیجه اینچهای اضافی بیشتری در اطراف معده شما جمع می شود.

به طور کلی پذیرفته شده است که افزایش وزن کورتیزول ناشی از استرس معمولاً در ناحیه کمر حاصل می شود ، زیرا سلول های چربی در این ناحیه نسبت به کورتیزول حساس تر هستند. سلول های چربی شکمی شما غنی از گیرنده های هورمون استرس هستند ، به ویژه سلول های حساس به انسولین بالا و در ذخیره چربی بدن بسیار مثر هستند.

متأسفانه ، این مکان خطرناک ترین مکان برای افزایش وزن است ، زیرا می تواند باعث سندرم متابولیک ، دیابت و بیماری های قلبی شود.

  • افزایش وزن به ویژه در ناحیه شکم و باسن
  • مشکل در کاهش وزن
  • تورم
  • جریان آب
  • تورم و حساسیت به سینه
  • سردرد
  • روحیه متزلزل می شود
  • تحریک پذیری
  • متابولیسم تنبل
  • افکار مه ، از دست دادن حافظه
  • خستگی
  • مشکلات خواب / بی خوابی

اگر پاسخ خود را در برابر استرس تغییر دهید یا علت استرس را تغییر دهید ، می توانید شیمی بدن خود را کاملاً تغییر دهید ، وزن خود را کاهش دهید و سلامت را بهبود بخشید.

  • از شیوه های زندگی سریع ، پر استرس و ترسناک خودداری کنید. ترس های درون شما می تواند سطح استرس را افزایش دهد. اضطراب و ترس زیاد می تواند 4 پوند چربی شکم اضافه کند!
  • بر بهبود کیفیت زندگی تمرکز کنید که به شما امکان می دهد وقت بگذارید و از خود مراقبت کنید.
  • بخشش ، بخشش ، نگرش مثبت و احساس قدردانی را بپذیرید.
  • از خانواده و دوستان سمی که می توانند بر زندگی شما استرس بی مورد داشته باشند دوری کنید.
  • از یک رژیم متعادل و واقع بینانه پیروی کنید. لیست غذاهای ارائه شده در ابتدای برنامه را دنبال کنید.
  • هنگام دویدن ، پشت میز کار ، ایستاده یا زمانی که استرس بالایی را تجربه می کنید غذا نخورید. در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد می کند.
  • کالری را خیلی کم نکنید هنگامی که استرس دارید نیازهای تغذیه ای بیشتر است.
  • مطالعات نشان داده است که هنگام پخش موسیقی آرامبخش در طول درمان ، کورتیزول چندان افزایش نمی یابد.
  • سعی کنید یک شب خوب بخوابید. مطالعه ای روی پرستاران نشان داد کسانی که در شیفت شب کار می کردند ، سطح کورتیزول را در مقایسه با کسانی که در شیفت های روز کار می کردند ، بین 50 تا 80 درصد افزایش داده بودند.
  • یک حیوان خانگی بگیرید ، حتی اگر ماهی قرمز باشد!

تمرین مدیتیشن می تواند تولید کورتیزول را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تکنیک های آرامش ، یوگا ، ورزش و مدیتیشن از مهمترین کارهایی است که می توانید برای کنترل استرس انجام دهید. وقتی منبع استرس یک مشکل زناشویی یا جنسی مداوم است ، ممکن است به مشاوره خاصی نیاز باشد.

یوگا یکی از بهترین تمریناتی است که می توانید در صورت نیاز به کاهش استرس انجام دهید. همه ما در زندگی استرس داریم ، اما آنچه با آن استرس انجام می دهیم و چگونه می گذاریم استرس بر زندگی ما تأثیر بگذارد ، مشکل واقعی است که باید حل شود.

اگر می خواهید در مورد مزایای یوگا بیشتر بدانید ، من مقاله ای در اینجا نوشتم که در آن تجربه خود را در مورد خوشحال نبودن از یوگا و کارهایی که برای تغییر آن انجام داده ام و آن را به یک تجربه شگفت انگیز شگفت انگیز تبدیل کرده ام ، باز کرده ام.

آیا اخیراً خود را تحت استرس قرار داده اید؟ برای رفع استرس در زندگی خود چه کرده اید؟ یا شاید این اولین باری است که می دانید استرس چگونه می تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد. من می خواهم بدانم چه چیزی را تغییر داده اید تا به شما کمک کند بیشتر از استرس های زندگی خود آگاه شوید و برای مقابله با آن چه کرده اید. تجربه خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.