چگونه “ریرا” را به عنوان نام محصول جدید در ایران خودرو انتخاب کنیم؟


گروه صنعتی ایران خودرو در راستای مسئولیت اجتماعی و تعهد خود به حفظ فرهنگ و ادب اقوام ایران زمین، نام ریرا که در زبان مازنی به معنای باران و نماد سبزی جنگل است را برای محصول جدید خود برگزید. .

به گزارش ملیت به نقل از ایکوپرس، گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به ماهیت و ماهیت حیات بخش، نامی کاملا ایرانی برای محصول جدید خود که در سایت بابل ساخته می شود، انتخاب کرده است.

ایران خودرو علاوه بر تاکید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مانند سایر برندها و برندهای تجاری، روشی را برای استفاده از نام ملی و ایرانی در محصولات خود مانند سایر کشورها در نظر گرفته است و بر اساس بررسی های کارشناسی مختلف، “ریرا” ویژگی ها و مفاهیم جدید و نابی دارد و برای کراس اوور آن انتخاب شد.

«ریرا» به معنای باران، سرچشمه حیات، حیات و سرسبزی است و مفهوم سودمندی را تداعی می کند و معنای دیگر آن در زبان مازندرانی نام پرندگان کوچک و سریع پرواز است.

نام این خودرو که برگرفته از کلمه مازنی است، شباهت زیادی به محل تولد آن که در منطقه مازندران است و آب و هوای سرسبز شمال با طراحی آن متاثر از شخصیت این خودرو و در یوزپلنگ ایرانی از نظر مفهومی مشابه.

همچنین «ریرا» در شعر و ادبیات فارسی و به ویژه در آثار پدر شعر نو، نیما یوشیج، جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از شعرهای او که به این نام سروده شده است، یکی از بهترین آثار به شمار می‌رود. از دید از هنر و اندیشه ایرانی است.

«ریرا» بنا به تاکید فرهنگستان فارسی ریشه در فرهنگ و قومیت ایرانی دارد و دارای معانی پرنده، باران و سودمندی است و برای خودروی کراس اوور مفهوم سرعت و زیبایی و بیشتر را تداعی می کند. نسبت به شنیدن و خشنود شدن نام سایر محصولات ایران خودرو مانند رانا، دنا و تارا، هارمونی آوایی وجود دارد.

ظاهراً استراتژی ایران خودرو در انتخاب نام محصولات، احترام به اقوام ایرانی و فرهنگ و ادبیات اقوام مختلف است که در حال حاضر مورد توجه برخی از محصولات خارجی ذخیره شده در داخل کشور قرار گرفته است.

گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال انتخاب محصولات آینده خود بر اساس فرهنگ و ادبیات سایت های استانی است که هر محصول جدید در آن تولید می شود.