21 غذای تمیز – ماده اصلی


در مورد رژیم غذایی مناسب و ورزش زیاد در برنامه روزانه می توان مطالب زیادی را بیان کرد. به نظر می رسد تعداد افرادی که از بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، دیابت یا چاقی رنج می برند دائما در حال افزایش است. اگرچه داروهای زیادی برای درمان چنین بیماریهایی در بازار موجود است ، اما گاهی اوقات ، ما می توانیم عادات غذایی خود را برای بهبود وضعیت یا رهایی کامل از آن تغییر دهیم. افزودن غذاهای سالم و تمیز به رژیم غذایی می تواند تفاوت ایجاد کند و به ما کمک کند تا در کل احساس بهتری داشته باشیم.

چاقی می تواند طیف گسترده ای از مشکلات سلامتی از نظر روحی و جسمی باشد. این موارد شامل خستگی مزمن ، دردها و دردهای مداوم و حتی تمایل کمتر در اتاق خواب است که باعث ایجاد مشکل در روابط و عزت نفس ما می شود. اینها عوارض طبیعی پیری نیستند و ما می توانیم تغییرات کلی ایجاد کنیم که به حل آنها کمک می کند.

اگر احساس می کنید عوارض ناشی از سلامت نامناسب را که احتمالاً به دلیل عادات غذایی ناسالم است احساس می کنید ، وقت آن است که در این مورد کاری انجام دهید.

رژیم آیورودا

مسئولیت را بر عهده بگیرید

پزشکان و شرکت های سراسر جهان برنامه های غذایی سالم و غذایی را برای کمک به ما در سفر به زندگی بهتر طراحی کرده اند. برای یافتن کمترین و بزرگترین رژیم غذایی یا پاکسازی خود که با حداقل تلاش ، سلامتی شما را افزایش می دهد ، نیازی نیست که زیاد به دنبال آن باشید. من شخصاً چند سال پیش سعی کردم آب میوه را پاک کنم ، زیرا می خواستم عادات غذایی ناسالم را سریع حل کنم. متأسفانه ، پس از چند روز گرسنگی و بی تفاوتی ، موفقیت چندانی نداشتم. شما مجبور نیستید پول زیادی برای نظافت یا ایجاد تغییرات بزرگ در عادات غذایی روزانه خود سرمایه گذاری کنید. می توانید موارد معمول را در رژیم غذایی معمول خود گنجانده و آنها را به سطح دیگری ببرید.

دانه های کتان و انواع توت ها با کمبود استروژن مبارزه می کنند

شما لیست زیر را مشاهده می کنید ، اجازه ندهید شما را بترساند. این احتمال وجود دارد که برخی از موارد موجود در لیست را نشنیده باشید ، اما آنها می توانند پیشرفت خوبی در پاکسازی طبیعی بدن شما و سلامت کلی شما باشند. می توانید با بررسی برخی از موارد آشنا شروع کنید ، سپس به آرامی از آنجا اضافه کنید. به عنوان مثال ، چند صبح این هفته مقداری توت به صبحانه خود اضافه کنید و به جای چیپس مقداری بروکلی تهیه کنید. حتی می توانید به یک نوشیدنی آب میوه محلی ضربه بزنید و از آنها بخواهید برخی از اقلام ذکر شده را شامل شوند. متوجه خواهید شد که افزودن غذاهای پاک کننده به برنامه روزانه خود آسان تر از آن است که فکر می کنید!

تمیز کردن غذا برای احساس سریعتر

با کلم بروکلی قلب را سالم نگه دارید

  • سبزیجات چلیپایی: اینها شامل روگولا ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، کلارد ، کلم بروکسل و گل کلم است. سعی کنید روزانه حداقل 1 فنجان بنوشید تا از مزایای سلامتی مطلوب برخوردار باشید.
  • غذاهای غنی از فیبر: غذاهایی که سرشار از فیبر هستند شامل میوه ها (به ویژه سیب) ، سبزیجات ، گیاهان ، آجیل و دانه ها و لوبیا و نخود فرنگی است. فیبر بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی سالم است زیرا به عادی شدن روده کمک می کند و سیستم شما را به طور طبیعی تمیز می کند.
  • آووکادوها: سم زدا طبیعی ، آووکادو یک ماده غذایی فوق العاده است که سرشار از مواد مغذی است و به طور کلی به شما سلامتی می بخشد.
  • چای سبز ارگانیک: به جای قهوه صبحگاهی خود یک فنجان چای سبز بدهید. اگر نمی توانید بدون جو صبحگاهی زندگی کنید ، آن را به جای فنجان ثانویه کمی مخلوط کنید و مزایای سلامتی هر دو را دریافت کنید.
  • آب سبزیجات تازه: به دنبال موادی مانند زنجبیل ، کرفس ، گشنیز و جعفری باشید و مطمئن شوید که آنها حاوی شکر نباشند زیرا به فواید سلامتی شما آسیب می رساند.
  • چای سم زدایی گیاهی: باید با ریشه بیدمشک ، ریشه قاصدک ، ریشه زنجبیل ، ریشه شیرین بیان ، ریشه سرپساریلا ، دانه هل و پوست دارچین مخلوط شود. بله ، به نظر می رسد چیزی است که می خواهید در یک دور جادویی مخلوط کنید ، اما نمی توانید منافع پاکسازی را که بدست می آورید انکار کنید.
  • غذای با کیفیت و غنی از گوگرد: حاوی تخم مرغ ، گرم پروتئین ، سیر و پیاز است. نکته جالب در این مورد این است که می توانید آنها را در هر وعده غذایی روز با افزودن طعم و ادویه جات ترشی جات اضافه کنید.
  • حبه های سیر: سعی کنید روزانه 2 تا 3 حبه در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. اگر این واقعیت ندارد ، ممکن است بخواهید به جای آن مکمل سیر را در نظر بگیرید.
  • دانههای چیا: سالهاست که از دانه های چیا برای کمک به هضم و کاهش درد مفاصل استفاده می شود. طعم خنثی آنها باعث می شود که به راحتی به سلامت هر غذایی اضافه شود.
  • بیوفلاونوئیدها: اینها معمولاً در انگور ، انواع توت ها و مرکبات یافت می شوند و به راحتی در صبحانه شما گنجانده می شوند. در نظر داشته باشید که از این غذاها در کنار غلات یا جو دوسر خود استفاده کنید ، یا مقداری ماست یونانی سالم به عنوان عطر اضافه کنید.
  • سبزی قاصدک: اینها به طرز شگفت انگیزی باعث بهبود جریان صفرا و افزایش جریان ادرار می شوند که به سیستم شما کمک می کند تا سموم خطرناک را دفع کند.
  • کرفس: جریان ادرار را افزایش می دهد ، که به نوبه خود سیستم سمی شما را پاک می کند.
  • برگ گشنیز: اگرچه هیچ تفاوتی بین ترفند قدیمی وجود ندارد که شما از برگ گشنیز خوشتان می آید یا از آن متنفرید – اما به حذف فلزات سنگین از بدن کمک می کند. از آن به عنوان دوز سالم رنگ ، طعم و مواد غذایی برای شام خوشمزه استفاده کنید.
  • رزماری: حاوی کارنوزول است ، تقویت کننده قوی آنزیم سم زدایی ، که می تواند به پاکسازی سیستم شما در حالی که به عنوان تقویت کننده طعم عمل می کند ، کمک کند.
  • کورکومینوئیدها: شامل زردچوبه و کاری است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.
  • فلفل: کاین متابولیسم را افزایش داده و چربی ها را می سوزاند. حاوی کپسایسین است که به دلیل توانایی آن در پاکسازی و سم زدایی بدن در سطح سلولی شناخته شده است. اگر به غذاهای تند علاقه ندارید ، ممکن است بخواهید یک مکمل کاین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • ریشه انار: تصور می شود که ریشه بیدمشک اغلب در پزشکی سم زدایی چینی برای اهداف سم زدایی استفاده می شود ، از عملکرد کبد پشتیبانی می کند. می توانید از چای ریشه بوردو لذت ببرید یا از مکمل آن استفاده کنید تا از پاکیزگی آن بهره مند شوید.
  • کلروفیل: در سبزیجات سبز تیره و علف گندم یافت می شود و به سم زدایی کبد کمک می کند و سموم را در سطح سلولی متصل و دفع می کند.
  • پیکنوژنال: این یک ماده ضد التهابی است که از پوست کاج دریایی فرانسوی استخراج شده و به عنوان مکمل برای حمایت از گردش خون یافت می شود.
  • انار: انار نه تنها خوشمزه است ، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که فواید سلامتی را تمیز می کند.
  • جلبک دریایی: سالهاست که جزء اصلی غذاهای آسیایی بوده و سرشار از ید و فیبر است که هم باعث بهبود هضم و هم سلامت کلی شما می شود.

یک کاسه جلبک دریایی در Wakame یک غذای تمیز است

برای دستور العمل های تغذیه ای شگفت انگیز ، برنامه Prime Women Platform را ببینید ، که برنامه ای شگفت انگیز است که به طور خاص برای زنان بالای 50 سال برای کاهش وزن طراحی شده است. برنامه ای از Apple یا Android اکنون با یادآوری برای پیگیری شما در دسترس است. همچنین می توانید برنامه ما را برای یک تسبیح 5 روزه ProLon همراه با غذا امتحان کنید ، یا می توانید از Fastbar برای جلوگیری از وسوسه استفاده کنید و به شما در دستیابی به موفقیت در حالت ناشتا ناشتا کمک کنید (به عنوان پاداش ، می توانید از کد استفاده کنید) رئیس برای صرفه جویی در هنگام خرید محصول).

بعد بخوانید:

7 غذای رژیمی فوق العاده ناسالم

10 نکته برای خوردن غذای سالم بدون احساس گناه

21 غذای تمیز

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته این مقالات عالی را برای شما ارسال می کنیم. در اینجا به صورت رایگان مشترک شوید.



دیدگاهتان را بنویسید