7 نکته مهم برای طراحی و چاپ پوشه های سفارشی و تبلیغاتی


کلاسورهای تبلیغاتی یکی از جالب ترین و کاربردی ترین ابزار برای سازماندهی اوراق یا یادداشت های شخصی و بایگانی اسناد، فاکتورها و فیش های مالی در ادارات و شرکت ها می باشد. این روزها که هدایای مختلف تبلیغاتی و سفارشی بیشتر می شود، کلاسورها در لیست هدایای تبلیغاتی سفارشی و سازمانی قرار می گیرند.

با توجه به اینکه طراحی و چاپ صحافی برای مقاصد تبلیغاتی تفاوت های چشمگیری با چاپ کلاسورهای معمولی دارد، در این مقاله قصد داریم به معرفی کلاسورهای سفارشی و تبلیغاتی بپردازیم و نکات مهم در طراحی و چاپ این نوع هدایای تبلیغاتی را با شما در میان بگذاریم. اگر هنوز استفاده از کلاسور را به عنوان هدیه سازمانی تجربه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کلاسورهای سفارشی و تبلیغاتی؛ طراحی کلاسور با طراحی سفارشی!

کلاسورها یکی از محبوب ترین و البته پرکاربردترین لوازم التحریر هستند که مورد استفاده دانشجویان و شرکت ها قرار می گیرد و شرکت ها و ادارات برای بایگانی و سازماندهی اسناد و مدارک مهم کاغذی از آن استفاده می کنند. کلاسورها از مقوای ضخیم یا الیاف چوب ساخته شده و دارای روکش مقوایی براق هستند. برای اینکه کلاسور کیفیت ساخت بهتری داشته باشد روکش براق آن کاملا با لمینت مات یا براق پوشیده شده است.

کلاسورها در ابعاد A6، A5، A4 و A3 و به صورت عمودی و افقی با حلقه های 2، 4، 6 و حتی 26 ساخته می شوند و ظرفیت نگهداری 200 تا 500 برگ کاغذ را دارند. معمولا برای طراحی کلاسور تبلیغاتی، سفارش مشتری بر روی جلد براق کلاسور چاپ می شود. محدودیتی در نوع طرح، رنگ و حتی تعداد طرح وجود ندارد، فقط اندازه طرح باید متناسب با اندازه جلد کلاسور باشد. روکش برخی از کلاسورها از پارچه کتان، چرم، جین یا مخمل می باشد که به مشتریان خاص توصیه می کنیم.

رایج ترین مدل های چاپ بروشور تبلیغاتی

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم کلاسورها مدل های مختلفی دارند. اما چندین مورد از آنها به منظور تبلیغات، استفاده اداری و هدیه دادن مورد توجه کارفرمایان قرار گرفته اند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

✔ کلاسور چهار حلقه ای A4

اندازه هر صفحه از این کلاسورها 31*27 سانتی متر و اندازه چین آن 4 تا 8 سانتی متر است. روکش آنها روکش سلفون مات و براق بوده و قابلیت چاپ با UV موضعی را دارند. حلقه یا جای انگشتی لولایی، لبه های فلزی بالا و پایین، جای کارت لولایی و قفل از جمله ویژگی های کلاسورهای چهار حلقه ای A4 هستند.

✔ کلاسور دو حلقه A4

اندازه هر صفحه از این کلاسورها 31*27 سانتی متر و عرض آن 65*35 سانتی متر است. روکش آنها سلفون مات یا سلفون براق بوده و امکان چاپ موضعی UV را دارند. جای حلقه یا انگشتی لولایی، لبه بالا و پایین فلزی، جای کارت لولایی، جای خودکار و خودکار و قفل از جمله ویژگی های کلاسورهای حلقه ای دوتایی A4 است.

✔ کلاسور دو حلقه A5

اندازه هر صفحه از این کلاسورها 27*18 سانتی متر و اندازه تا شده آنها 4 تا 8 سانتی متر است. روکش آنها از سلفون مات یا سلفون براق است. جا کارتی منعطف، انگشتر یا جا انگشتی انعطاف پذیر، لبه های فلزی بالا و پایین و قفل از ویژگی های اکثر این کلاسورهای ظریف و کوچک است.

7 نکته مهم برای طراحی و چاپ کلاسورهای سفارشی و تبلیغاتی تکنا

7 نکته طلایی برای طراحی و چاپ بروشورهای اختصاصی و تبلیغاتی

قبل از سفارش چاپ بروشور تبلیغاتی باید از بودجه مالی و ایده اولیه طراحی بروشور مطلع شوید. نکات مهمی نیز وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم و برای رسیدن به بهترین نتیجه باید به آن ها توجه کرد. این نکات عبارتند از:

1. سفارش خود را به گروه های متخصص و حرفه ای بسپارید

با توجه به اینکه هدیه تبلیغاتی باید از هر نظر عالی و بی نقص باشد، سفارش خود را به تیم های متخصص طراحی و چاپ صحافی اختصاصی بسپارید. افراگرافیک یکی از گروه های متخصص در زمینه چاپ و تولید صحافی تبلیغاتی و انحصاری می باشد. تیم طراحی و ایده پردازی این مجموعه ضمن ارائه مشاوره تخصصی متناسب با کسب و کار شما، پروپوزال های جذاب و متنوعی را برای شما آماده می کنند.

2. به کیفیت کلاسورها توجه کنید

هدف از طراحی و چاپ کلاسورهای تبلیغاتی سفارشی، طبیعتاً تبلیغ و برندسازی کسب و کار شما است و هزینه ای که در این راستا صرف می کنید سرمایه گذاری محسوب می شود. بنابراین به کیفیت ساخت و جنس کلاسورها توجه کنید. از آنجایی که بسیاری از کلاسورهایی که به عنوان هدایای تبلیغاتی ارائه می کنید، خوب، شیک و با کیفیت به نظر می رسند، ارزش بیشتری برای شما ایجاد می کنند.

3. ایده های خلاقانه برای طراحی جلد و پشت کلاسور بیابید

طرح های کلیشه ای و ساده را رها کنید و به دنبال طرح های متفاوت و خلاقانه باشید. طرح هایی که در قلب مشتریان شما نفوذ می کند و نام برند و کسب و کار شما را در ذهن آنها ماندگار می کند. در این صورت می توانید از یک طراح حرفه ای یا تیم طراحی شرکتی که چاپ صحافی شما را سفارش می دهند مشاوره بگیرید. اما سعی کنید از نام برند، لوگو، رنگ سازمان و شعار سازمانی خود در طراحی جلد یا پشت جلد کلاسور استفاده کنید.

4. ابعاد کلاسور را با توجه به نیاز مشتری خود انتخاب کنید

در قسمت قبل در مورد اندازه متوسط ​​سفارشات چاپ بروشور تبلیغاتی صحبت کردیم. سعی کنید سایز در دسترس مشتریان را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر مشتری شما یک شرکت یا بخش خاص است، کلاسورها باید برای کارمندان آن بخش یا شرکت موجود باشد. پس بهتر است به سراغ سایز A4 بروید. سایز A5 برای افرادی که به صورت محدود از کلاسور استفاده می کنند مناسب تر است.

5. متن یا محتوای بصری متفاوتی را در طرح جلد انتخاب کنید

محتوای متن یا تصویر چسبیده به جلد صحافی اولین چیزی است که مشتری شما یا هرکسی که کلاسور را می بیند به آن توجه می کند. پس در انتخاب این متن یا تصویر دقت کنید. می توانید از شعار سازمان خود، نقل قول های تاثیرگذار افراد مشهور و یا حتی جملات انگیزشی و خوش بینانه استفاده کنید.

6. به قطعات و قسمت های اضافی پوشه دقت کنید

کلاسورها باید دارای ویژگی هایی مانند جای کارت، جای خودکار، جای کارت انعطاف پذیر، جای انگشتر یا انگشتر انعطاف پذیر، پایه فلزی، حلقه های مقاوم و غیره باشند. هرچه این کلاسور ویژگی های بیشتری داشته باشد، مشتری بیشتر از آن استفاده می کند یا به سادگی، کلاسور هدیه برند شما را بر کلاسورهای خودش ترجیح می دهد.

7. برای کلاسورهای سطح مدیریتی بیشتر بپردازید

بدون شک، همیشه درصد مشخصی از مشتریان تجاری، مدیران ارشد و صاحبان دفتر شما وجود خواهند داشت که نمی توانید از پوشه های معمولی برای آنها استفاده کنید. برای این دسته از مشتریان بهتر است به سراغ صحافی های لوکس با روکش های چرمی یا کتان، انگشترهای طلا و امکان چاپ طلا و نقره، با ظاهری زیباتر و حفظ اعتبار برند خود بروید.

نحوه ثبت سفارش طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی

اگر قصد دارید از کلاسورهای تبلیغاتی و انحصاری به عنوان هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار خود استفاده کنید، برای ثبت سفارش باید مراحل زیر را طی کنید:

✔ مرحله اول یک تیم طراحی با تجربه و حرفه ای انتخاب کنید

اولین قدم یافتن یک تیم حرفه ای و متعهد در زمینه خدمات طراحی و چاپ صحافی است. برای شروع می توانید به فروشگاه اینترنتی افرا گرافیک مراجعه کنید یا تلفنی با کارشناسان فروش این مجموعه صحبت کنید.

✔ فاز دوم؛ ارتباط با کارشناسان بخش طراحی

در این مرحله با کارشناسان طراحی مجموعه صحبت می کنید تا اولین ایده طراحی بر اساس نیاز، بودجه و طرح مورد نظر شما مشخص شود. می توانید کارهای گذشته مجموعه را از نزدیک ببینید و از طراحی آنها ایده بگیرید. در این قسمت باید مشخص کنید که:

  • باندر چه اندازه ای باید ساخته شود؟
  • پشت و صحافی طرح و چاپ داره یا فقط جلدش؟
  • آیا روکش کلاسور باید روکش سلفون مات یا براق داشته باشد یا خیر؟
  • آیا بایندر چاپ UV محلی دارد یا خیر؟

✔مرحله سوم؛ ارائه مطالعه اولیه پلان کلاسور

بر اساس مشاوره ها و بررسی های صورت گرفته در مورد رنگ، سایز، چیدمان، قابلیت ها و طرح کلاسور، پلان اولیه تهیه و در سایز کلاسور بر روی کاغذ گلاسه چاپ می شود تا کارفرما نتیجه کار را ببیند. تعمیر و همچنین اصلاحات احتمالی در نمونه کار مشخص شده

✔ آخرین مرحله چاپ و تهیه کلاسور

در این مرحله بر اساس مقدار مورد نیاز کارفرما، سفارشات ظرف یک هفته تا 10 روز گذشته آماده ارسال می باشد. قیمت نهایی سفارش با توجه به سایز کلاسور، جنس پوشش، قابلیت های کلاسور و مواردی از این دست تعیین می شود.

لازم به ذکر است داشتن جلد سلفون مات یا براق، چاپ محلی UV، چاپ طلاکاری با تذهیب نقره و موارد دیگر از جمله هزینه های اضافی چاپ صحافی تبلیغاتی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات سفارش صحافی و قیمت می توانید با تیم فروش مجموعه صحبت کنید.