چرا چربی شکم با وجود ورزش از بین نمی رود؟ – دکتر روی رویا خادمیان


چرا نشستن به کاهش وزن شما کمک نمی کند - چرا چربی شکم با وجود ورزش از بین نمی رود؟

چرا چربی شکم با وجود ورزش از بین نمی رود؟

این تصور غلطی است که اگر بر عضلات شکم تمرکز کنید و تمریناتی را با تمرکز بر روی این ماهیچه ها انجام دهید ، چربی شکم را از دست خواهید داد ، از سوی دیگر کارشناسان می گویند برای از بین بردن چربی شکم باید رژیم منظم را دنبال کنید تا چربی سوزی و تمرینات قدرتی برای بدن انجام شود. کل بدن ، فقط ماهیچه های شکم

در اینجا برخی از باورهای غلط رایج در مورد از دست دادن چربی شکم آورده شده است:

استفاده از نوشیدنی های گازدار:

یکی از راه های افزایش چربی شکم ، مصرف نوشیدنی های گازدار است. بنابراین کسانی که دو یا چند لیوان نوشابه گازدار در روز می نوشند ، اندازه دور کمر آنها چندین برابر بزرگتر از کسانی است که از این نوشیدنی ها اجتناب می کنند.

خوردن غذاهای فرآوری شده:

هرگونه غذای فرآوری شده مانند قندها و چربی های اشباع باید حذف شوند. اگر واقعاً می خواهید وزن کم کنید و چربی شکم را از دست بدهید. غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی سدیم هستند که منجر به احتباس مایعات در بدن می شود. همچنین میزان چربی ترانس در هر وعده غذایی باید کمتر از 0.5 گرم باشد در حالی که بسیاری از افراد بیشتر از این مقدار چربی ترانس استفاده می کنند.

نوشیدن:

مصرف الکل ، چون حاوی مقدار زیادی قند است ، به تنهایی دور کمر و چاقی شکمی را افزایش می دهد.

از ورزش قلبی عروقی خودداری کنید:

این تمرینات باید برای از بین بردن چربی اضافی شکم انجام شود. تمرینات قلبی عروقی یا هوازی یک تمرین مداوم است که 15 تا 60 دقیقه طول می کشد و قلب شما را مجبور به کار می کند و گروه های اصلی عضلانی شما مانند ساق پا ، ران و باسن را به هم متصل می کند (اگرچه برخی از تمرینات شامل همه ماهیچه ها مانند شنا و اسکی می شود. ) بدن. تمرینات قلبی عروقی شامل پیاده روی ، دویدن و دوچرخه سواری است. برای انجام این ورزش ها نیازی نیست به یک باشگاه ورزشی بپیوندید ، اما گاهی اوقات استفاده از برخی تجهیزات ورزشی انتخاب گسترده تری را به شما می دهد. این شامل استپر ، اسکی لوازم التحریر ، تردمیل ، مریخ نورد و موارد دیگر است.

غفلت از تمرینات قدرتی:

بزرگترین تصور غلط این است که کاردیو مهمتر از تمرینات قدرتی است. با این حال ، تمرینات قدرتی با افزودن ماهیچه ، متابولیسم را افزایش می دهد. هرچه بدن شما عضلانی تر باشد ، کالری بیشتری خواهید سوزاند ، بنابراین تمرینات قدرتی باید مانند کاردیو در اولویت باشند.

پرهیز کامل از چربی:

رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع نشده مانند آجیل ، آووکادو ، روغن زیتون و ماهی برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن مفید است و به هیچ وجه نباید از تمام چربی ها اجتناب کرد.

استرس مزمن را احساس کنید:

این حالت روانی یکی از دلایل افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی شکم است و دلیل آن این است که در شرایط استرس ناشی از ترشح هورمون های کورتیزول و آدرنال ، پرخوری بیشتر شایع است.

رها کردن از جانب هزینه کربوهیدرات ها:

اگر می خواهید چربی شکم یا کل چربی بدن خود را از دست دهید ، باید گروه های کربوهیدرات پیچیده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا توده عضلانی افزایش یابد. حدود 45 تا 65 درصد از کالری دریافتی شما باید از کربوهیدراتهای سالم تامین شود.

عدم دریافت پروتئین کافی:

غذاهای غنی از پروتئین وزن شما را کنترل کرده و هورمون گرلین را حفظ می کنند که با احساس کامل و فعال همراه است.

کم خوابی:

کمبود خواب و افزایش وزن از نزدیک دخیل است. از نظر علمی ثابت شده است که ساعات کمتری از خواب با رشد کمر ارتباط دارد. کم خوابی میل به خوردن غذاهای پرکالری و فرآوری شده را افزایش می دهد و متابولیسم را کاهش می دهد.

از نوشیدن چای سبز خودداری کنید:

اگر در برداشتن چربی دور کمر و شکم خود مشکل دارید ، چای سبز بنوشید. این نوع چای حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که در حین ورزش چربی بیشتری می سوزاند.

دیدگاهتان را بنویسید