تقویت عزت نفس: 10 راهکار که احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید


آدم‌ها به هر دلیلی ممکن است با ظاهرشان مشکل داشته باشند و دچار چالش شوند. گاهی اوقات این چالش‌ها ممکن است با استفاده از اصطلاحاتی مانند پذیرفتن تصویر بدن یا تقویت عزت نفس مورد خطاب قرار بگیرند. این مشکل می‌تواند نگرانی در مورد ظاهر فرد را بر اساس عوامل مختلفی از جمله وزن، آشفتگی جنسی، ناتوانی و غیره ایجاد کند.

طبق یک مقاله در سال 2021 یافته‌های یک مطالعه انگلیسی روی 506 بزرگسال به طور متوسط ​​34 ساله، نشان می‌دهد که بیماری همه گیری ممکن است در افزایش نگرانی‌های مربوط به تصویر بدن برای همه، زن و مرد، نقش داشته باشد.

با توجه به اینکه عدم اطمینان در مورد عوامل استرس‌زای مربوط به همه گیری همچنان پابرجاست، ممکن است به شما کمک کند راه‌هایی را برای بهبود چگونگی دیدن خودتان جستجو کنید.

bitpin

تحقیقات تصویر بدن

یک مقاله ژورنالی ، اثر مداخلات برای بهبود تصویر بدن را بررسی کرد و دریافت که روش‌های تغییر زیر با پیشرفت‌های قابل توجهی در دیدی که افراد نسبت به بدن خود دارند، همراه است:

  • – در مورد چگونگی نقش افکار در رابطه با برداشتی که افراد از بدن‌شان دارند، گفتگو کنید
  • – فرایندهایی را برای نظارت و بازسازی ساختار شناختی آموزش دهید
  • – به زبان بدن منفی بپردازید
  • در تمرینات تصویرسازی هدایت شده شرکت کنید
  • – به تمرینات در معرض قرار گیری اعتماد کنید
  • – از تمرینات تخمین اندازه استفاده کنید
  • – راهکارهایی برای پیشگیری از عود مشکل فراهم کنید
  • – در آموزش روانی مدیریت استرس شرکت کنید
  • – به افراد مفهوم تصویر بدن را آموزش بدهید
  • – عواملی را که می‌توانند باعث ایجاد تصویر منفی در بدن شوند، از ین ببرید
  • – کاوش کنید که تصویر منفی بدن چگونه می‌تواند بر آدم‌ها تأثیر بگذارد
  • – بیان رفتاری تصویر منفی بدن را مرور کنید

متأسفانه، با توجه به اینكه اقدامات پیشگیرانه ممكن است دسترسی به مهارت‌های مقابله‌ای را كه به آنها در مدیریت افكار منفی كمك می‌کند، محدود کرده باشد، ممكن است افراد مبتلا بیش از قبل با مشکل ظاهرشان دست و پنجه نرم كنند.

10 راهکار برای داشتن احساس بهتر نسبت به ظاهر خود

جستجو در کارهای شاعر و فعال سونیا رنی تیلور می‌تواند در هر تلاشی برای تقویت عزت نفس و داشتن  احساس بهتر در مورد ظاهر شما نقش اساسی داشته باشد.

تیلور “عشق رادیکال به خود” را ترویج می‌کند، چارچوبی که شامل بسیاری از استراتژی‌های مبتنی بر شواهد است که اثبات شده است برای بهبود تصویر بدن تاثیر بسیار زیادی دارند.

سونیا رنی تیلور

زندگی در یک بدن مونث، یک بدن سیاه، یک بدن پیر، یک بدن چاق، یک بدن مبتلا به بیماری روانی، برای بیدار شدن هر روزه در سیاره‌ای است که انتظار مجموعه خاصی از عذرخواهی را دارد که روی زبان ما قرار دارند. سطح “ناکافی” یا “بیش از حد” به این رشته‌های اختلاف دوخته شده است.

با ساختارشکافی در مورد اینکه سیستم‌های ظالمانه چطور شیوه‌هایی را که در آن آدم‌ها با ظاهرشان دچار مشکل می‌شوند، تقویت می‌کند دیدن عواملی که پذیرش عشق رادیکال به بدن را بسیار دشوار می‌کنند آسان می‌شود.

تیلور در کتاب خود، بدن دلیل عذرخواهی نیست، 10 ابزار زیر را به عنوان بخشی از یک چارچوب بزرگ‌تر برای مقابله با آسیب‌های شرم بدن توصیه می‌کند.

زباله‌ها را دور بریز!

با استفاده از این رویکرد، آدم‌ها تشویق می‌شوند پیام‌های رسانه‌ای را که می‌توانند باعث انتقاد بیشتر آنها نسبت به بدن‌شان شود، رد کنند، از جمله استانداردهای زیبایی اروپا، انتظارات توانایي، هنجارهای فتفوبیا و غیره.

نکته: ممکن است رد کردن یک پیغام در هر روز کمک‌کننده باشد.

بد حرف زدن در مورد بدن‌تان را ترک کنید

مطابق با این استراتژي، توصیه می‌شود که با توجه به تأثیر مخربی که بد حرف زدن در مورد بدن و انتقاد آن می‌تواند بر احساس آدم‌ها نسبت به خودشان داشته باشد، این عادت بد و منفی را به چالش بکشند و ترک کنند.

نکته: اجرای این عمل در زندگی روزمره می‌تواند تصمیم گیری در مورد استفاده از کلمات خنثی برای توصیف اعضای بدن باشد.

چارچوب را دوباره قالب بندی کنید

با تجزیه و تحلیل اینکه آدم‌ها چطور با بدن‌شان به عنوان یک دشمن رفتار می‌کنند، به ویژه هنگام مقابله با نگرانی‌های بهداشتی که ممکن است خارج از کنترل باشد، این رویکرد به چالش کشیده می‌شود و همسویی با بدن تشویق می‌شود.

نکته: ایجاد همسویی با بدن خود، ممکن است به معنای داشتن انتظارات واقعی‌تر از بدن‌تان باشد.

روی یک مانترای جدید مراقبه کنید

از طریق تکرار تأییدهایی که عشق رادیکال به بدن را ترویج می‌کنند، می‌توانید با روش‌های ضمنی و آشکاری که در آنها غالباً شرم بدن توسط نیروهای ستمگر استعمارگران تا برتری سفیدها ایجاد شده‌است، مبارزه کنید.

نکته: شاید بتوانید بگویید، “من حتی وقتی احساس می‌کنم دچار سختی و چالش هستم به اندازه کافی کارآمدم.”

تحریم دوگانگی

افراد با به چالش کشیدن درک دوگانگی از هویت در هم تنیده خود، بهتر می‌توانند هر چه که هستند و ارائه می‌دهند بپذیرند، آن هم در شرایطی که باید به تنش‌های بین افراط‌های موجود آگاه باشیم.

نکته: می‌توانید روی دوری از کلماتی مانند “همیشه” ، “هرگز” و “باید” کار کنید.

بدن‌تان را کاوش کنید

از طریق عشق رادیکال به بدن، افراد تشویق می‌شوند که به عنوان بخشی از روند ارتباط مجدد با خود و آنچه برای زندگی آزادتر در جهانی که معمولاً می‌تواند محدودیت‌های زیادی را برای آنها ایجاد کند، بدن خود را کشف کنند.

نکته: به عنوان مثال، می‌توانید روی مرطوب کردن پوست‌تان به طور روزانه تمرکز کنید.

در حرکت باشید

با تجربه کردن لذت حرکت، آدم‌ها بدن‌شان را به عنوان فضایی برای رهایی می‌بینند به جای مکانی برای سرکوب که اغلب می‌تواند ناشی از انتظارات اجتماعی باشد که باعث شرم بیشتری در بدن می‌شود.

‌نکته: برای کمک به گنجاندن حرکات بیشتر در زندگی‌تان، می‌توانید زیر باران برقصید یا طناب بزنید.

یک داستان جدید بسازید

از طریق روایت‌های دوباره تصور شده، مردم به بازنویسی داستان‌هایی می‌پردازند که در آنها می‌توانند از طریق قلمروهای جدیدی که خودشان ساخته‌اند و فرصت‌های رشد و نمو را به آنها می‌دهند، خود را از شرم بدن نجات دهند. این ممکن است به معنای امتحان کردن رویکرد جدیدی در رابطه با بدن باشد.

نکته: یک دفترچه خریداری کنید که در آن بتوانید آزادانه از نو بنویسید و تصویری سالم از خود ایجاد کنید.

در جامعه باشید

انسان می‌تواند از حضور در اجتماع بهره‌مند شود و در آن می‌تواند به تقویت عشق رادیکال به بدن را یاد بگیرد، مفهومی که در تضاد کامل با شرم بدن است که می‌تواند با جدا ماندن و نداشتن  ارتباط با دیگران تقویت شود.

نکته: برای تقویت عزت نفس و تقویت احساس ارتباط، جستجو و پذیرفتن تجربه‌های مشابه مفید خواهد بود.

به خودتان لطف و محبت داشته باشید

هر چند در دنیایی هستیم که به چالش کشیدن حس شرم از بدن کار دشواری است اما با نشان دادن اندکی عطوفت و مهربانی نسبت به خودتان، یاد می‌گیرید که عشق رادیکال به بدن‌ تان را بشناسید و بپذیرید.

نکته: سعی کنید مانند یک دوست یا یک فرد عزیز با خودتان صحبت کرده و رفتار کنید.

کلام پایانی

گرچه ممکن است این رویکردها برای داشتن احساس بهتر در مورد ظاهرتان همان چیزی نباشد که در ابتدا به ذهن شما خطور می‌کند، اما این توصیه‌ها با مداخلات تایید شده تجربی برای بهبود تصویر بدن مطابقت دارند.

با توجه به اینکه چقدر روش‌های مهم برداشت از بدن‌تان نتیجه مستقیم بازخورد منفی است که بر الگوهای فکری شما تأثیر می‌گذارد، این 10 ابزار برای عشق به خود کاملاً ارزش تلاش کردن را برای به چالش کشیدن روشهای متداول درک بدن که از طریق سیستم‌های ظالمانه ترویج شده‌اند، دارند.



Source link