نمای بی طرفانه رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک پارینه سنگی همانطور که می بینید، کرم سنگین یا خامه صبحانه پرچرب کاملاً در رژیم کتوژنیک قرار می گیرد. باید موارد مجاز و غیرمجاز سبک کتو رو کاملاً رعایت کنید. جز رژیم کتو هستند زیرا کربوهیدرات ندارند. زیرا استون بیشتری از بدن در هنگام کتوز تغذیه ای خارج می شود. همانطور که از نام آن پیداست، رژیم کتوژنیک چرخهای که کتو چرخه ای (دوره ای) نیز نامیده میشود، شامل چرخههای رژیم کتوژنیک همراه با دورههای مصرف کربوهیدرات بیشتر است. یک رویکرد شامل استفاده از فناوری با دانلود برنامه های تخصصی است که برای شمارش کربوهیدرات ها در مواد غذایی طراحی شده اند. درصد این مقادیر شامل 75% چربی، 20% پروتئین و فقط 5% کربو هیدرات می شود.

این گرفتگی اغلب در عضلات پا اتفاق می افتد که پزشکان از آن به عنوان یکی از معمول ترین عوارض رژیم لاغری کتو یاد می کنند. چطور رژیم های کم کربوهیدارت باعث لاغری میشوند ؟ اگر از رژیم های غذایی غیر اصولی خسته شده اید و یا از مراکز نامعتبر یا رژیم های تجاری ناامید شده اید، مطمئناً این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در غیر این صورت، با عدم دریافت فیبر کافی، دچار یبوست خواهید شد. آقای دکتر کریس مور که یک متخصص تغذیه ورزشی است میگوید: کربوهیدرات مصرفی خود را از میان سبزیجات پر از فیبر انتخاب کنید. بنابراین این رژیم باید زیر نظر متخصص تنظیم شود. این متخصص تغذیه از دیگر عوارض این رژیم به سرگیجه و احساس خستگی اشاره کرد که باعث می شود فرد نتواند فعالیت بدنی مناسبی داشته باشد و از سبک زندگی سالم فاصله میگیرد.

یعنی در صورت برخورداری از فعالیت جسمی بالا، فرد اجازه دارد کربوهیدرات بیشتری مصرف کرده و در روزهای استراحت باید کربوهیدرات کمتری دریافت کند. 3) به وعده های غذایی خود دقت کنید: وعده هایی با قند کم و کربوهیدرات های پیچیده مصرف کنید زیرا در طول روز گرسنگی کمتری خواهید داشت. اگر اینگونه عمل کنید، تاثیرات منفی کمتری را تجربه خواهید کرد. در صورت بازگشت به روتین قبلی، دوباره شروع به افزایش وزن یا کاهش وزن خواهید کرد. بزرگترین مزیت تبلیغاتی رژیم کتوژنیک همین کاهش وزن سریع است. رژیم کتوژنیک بر این اصل استوار است که با تخلیه کربوهیدرات های بدن که منبع اصلی انرژی آن هستند، می توانید بدن را وادار به سوزاندن چربی برای سوخت و ساز کنید و در نتیجه کاهش وزن را به حداکثر برسانید.

تحلیلهای مختلفی دربارهی اثرات مثبت و منفی این برنامه بر سلامتی، وجود دارد. مثلاً افرادی که ناگهان تمام کربوهیدراتها را از برنامه غذایی خود حذف و حجم زیادی از چربی را وارد رژیم خود میکنند. آنها ممکن است نیاز به شروع مکملهای الکترولیت یا تغییر هر دوز دارویی روزانهای که مصرف میکنند داشته باشند. میتوانید آنها را از داروخانه بخرید. اگر در مورد رژیم غذایی اتکینز مصمم هستید، قبل از شروع، یکی از کتابهای اتکینز را بخرید یا قرض بگیرید و مطالعه کنید تا بیشتر آگاه شوید. فیبر مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مانند سبزیجات و حبوبات تامین می شود که در این رژیم به طور کامل حذف می گردد. از آنجایی که کربوهیدرات بدن کاهش می یابد نیاز روزانه به فیبر مختل می شود.

تراکم استخوان ها به دلیل کمبود مواد معدنی کاهش می یابد. با توجه به محدود شدن مواد غذایی مصرفی، ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کاهش می یابد. بسته به کاهش وزن ، حداقل دو هفته در این مرحله می مانید. مرحله دوم رژیم که در ادامه مرحله اول شروع می شود، مرحله متعادل سازی نام دارد. وقتی بدن شما به این مرحله برسد، در اصطلاح، کتوز رخ داده است. وقتی تست مثبت شود به این معنی است که وارد حالت کتوز شدهاید. کربوهیدرات مصرفی در بدن تجزیه شده و گلوکز را وارد جریان خون میکند. به همین میزان، چربی را وارد برنامهی خود نموده و شتاب را کنار بگذارید. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی بدن کمک کند که این چربی اضافی رابطه نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و متابولیک دارد. This conte​nt was ​done  by GSA Con tent G​ener ator᠎ Demoversi᠎on!

یک فنجان برنج پخته شده حدود ۵۰ گرم است و خوردن کربوهیدرات اضافی شما را از حالت کتوز خارج میکند. سپس پروتئین آن را بر اساس نیازهای روزانه جهت رشد مناسب بیمار و حفظ سلامت بدن محاسبه میکنند که حدوداً ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن است. در رژیم کتو معمولا کربوهیدرات دریافتی بدن در طول روز کمتر از 50 گرم است. کورتنی در روز 3 وعده اصلی بدون هیچ میان وعدهای مصرف میکند. تحقیقات نشان داد که پیروان یک رژیم گیاهی کمچرب در روز 700 کالری کمتر مصرف کردهاند. از لحاظ تاریخی در دهه 1920 از این سبک تغذیه برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده میکردند.

نمونه رژیم کتوژنیک زیر، یک رژیم 7روزه است که می توانید از آن برای اولین گام در رژیمو کاهش وزن استفاده کنید. بهطور مثال برای استفاده از کد تخفیف دکتر کرمانی ویژه اولین خرید لازم است که برای اولین بار خرید خود را از سایت انجام دهید. پیروی از رژیم کتو برای دیابتی ها به حدی خطرناک است که باعث می شود فرد به کما برود. در یک تحقیق دیگر روی ۳۴ فرد مسن تر اینطور یافت شد که افراد پیروی کننده از یک رژیم کتوژنیک به مدت ۸ هفته تقریبا پنج برابر بیشتر در کل بدن نسبت به افراد پیروی کننده از یک رژیم با چربی پایین، چربی سوزانده بودند .

با این وجود پیروی از رژیم کتوژنیک بدون نظر پزشک برای بعضی از افراد نامناسب و یا حتی خطرناک می باشد. رژیم کتوژنیک برای چه کسانی خطرناک است؟ نسخه ۲۰۱۲ توسط پنگوئن با عنوان خالص، سفید و مرگبار منتشر شد: چگونه شکر ما را میکشد و چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا آن را متوقف کنیم. چه کسانی در معرض خطر آن هستند؟ خرید محصولات رژیم کتوژنیک، انتخاب مناسبی برای کسانی است که به دنبال راهی کارآمد و موثر برای کاهش وزن، افزایش سطح انرژی و بهبود سلامت جسمانی هستند. با توجه به توضیحات اجمالی که گفته شد، رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، کنترل دیابت و کسانی که به دنبال سلامت متابولیک هستند، مناسب می باشد.

تری گلیسیرید و فشار خون نیز کاهش مییابند. ممکن است این تغییرات و نیز افزایش حجم چربی مصرفی، مشکلات گوارشی ایجاد کند. سندرم متابولیک یک بیماری چند علتی در بدن است که میتواند منجر به بروز بیماریهایی همچون دیابت و مشکلات قلبی عروقی شود. مطالعهای در سال 2019 نشان داد که رژیمهای یویو شکل، خصوصاً در زنان منجر به بیماریهای قلبی و عروقی میشود. زمانی که Pure, موز در رژیم کتوژنیک: نکات، دستور العمل ها و جایگزین ها White and Deadly برای اولین بار منتشر شد، یودکین یکی از اعضای پانل رژیم غذایی و بیماریهای قلبی عروقی کمیته جنبههای پزشکی سیاست غذایی (COMA) بود که در آن زمان نهاد اصلی مشاوره علمی در مورد تغذیه برای دولت بریتانیا بود. رژیم کتوژنیک به عنوان یک راه حل لاغری چند سال است که مورد توجه ویژه واقع شده است.

علاوه بر آن باید توجه کنید که بیماران کلیوی هرگز نباید از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنند. معمولاً مکانیزم رژیمهای غذایی سریع بر همین پایهها استوار است. مواد غذایی که دارای نشاسته هستند از قبیل برنج و ماکارانی. شما باید با یک سایت معتبر کار کنید تا مطمئن شوید که این رژیم را به شیوه ایی سالم، بدون افزایش خطر عوارض یا عوارض جانبی منفی دنبال می کنید. تنها در این صورت است که از عوارض کاهش شدید قند خون به نام هیپوگلیسمی، در اگر در رژیم کتوژنیک کلسترول شما را افزایش دهد چه باید کرد؟ امان خواهید ماند. در هر حال عوارض جانبی رژیم غذایی کتوژنیک رایج هستند! این رژیم باعث ایجاد تعادل هورمونی در زنان میشود.

همچنین رژیم کتوژنیک می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را نیز مختل کند، به همین خاطر اضافه کردن نمک بیشتر به غذاها و استفاده از مکمل های معدنی می تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند. هرگاه تعادل میان این نورونهای مهاری و تحریکی در بخشی از مغز یا تمامی آن بههم بخورد، تشنج رخ میدهد. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می دهد.وقتی این اتفاق می افتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی بسیار کارآمد می شود. مطالعات نشان داده که یک برنامهی کمکربوهیدرات میتواند نیاز به دارو را در این نوع بیماران کاهش دهد. در برخی مطالعات ذکر شده رژیم کتو عناصری مثل کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر را تامین نمی کند.

کلیه های ضعیف قادر به از بین بردن اسید خون نمی باشند. به نظر می رسد رژیم های کم کربوهیدرات به پایین نگه داشتن قند خون شما کمک می کند و نسبت به سایر رژیم ها قابل پیش بینی تر است. با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربیها، سطح قند خون به طور قابل توجهی کاهش مییابد. مطالعات نشان میدهد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به کاهش وزن و افزایش سلامتی کمک کند. بنابراین کسب آگاهی و مراجعه به متخصصین میتواند مسیر شما را هموار کند. ورزش میتواند به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید، و سلامت روحی و جسمی خود را بهبود بخشید. در واقع کتو نیز با محدود کردن میزان کالری و انتخابهای غذایی شخص، میتواند برای کاهش وزن مثمرثمر واقع شود.

بنابراین رژیم کتوژنیک ممکن است، سرعت این کاهش را چند برابر کند. هر دوی این رژیم ها بدن را به جذب کتوز ترغیب می کنند که در آن چربی سوزانده شده و ایجاد اجسام کتونی، به سلامت مغز کمک می کند. حالتی که بدن برای صرف انرژی از چربی به جای کربوهیدرات استفاده می کند. با توجه به اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم سرشار از چربی است، افرادی که مشکلات قلبی و چربی خون دارند نباید از این رژیم استفاده کنند. در برخی از افراد این مشکلات به شکل اسهال و در برخی به شکل یبوست، بروز پیدا میکند. خیلی از افراد بعد از گرفتن اولین دوره ی رژیم کتوژنیک، دیگه تمایلی به استفاده از کربوهیدرات پیدا نمیکنن و ترجیح میدن اون رو از برنامه غذایی روزانشون حذف کنن.