4 راه آسان برای مقابله با چربی شکم در یائسگی – دکتر روی رویا خادمیان


72f3ea37 ec6f 4ade 9bad a95bfca05a0e - 4 راه آسان برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی

4راهی آسان برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی

ممکن است با رسیدن به میانسالی افزایش وزن اجتناب ناپذیر باشد ، اما واقعیت این است که می توان از آن جلوگیری کرد. تغییرات طبیعی هورمونی به این معنی است که ممکن است علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، تعریق شبانه و نوسانات خلقی را تجربه کنید ، اما لازم نیست نگران باشید و اعتراف کنید که در مورد یائسگی نمی توان کاری برای چربی شکم انجام داد.

قبل ، در طول یا بعد از یائسگی ، سطح استروژن کاهش می یابد و متابولیسم کند می شود و کاهش وزن به ویژه در قسمت میانی بدن دشوارتر می شود. چربی شکمی در دوران یائسگی نه تنها آزاردهنده است بلکه می تواند برای سلامتی فرد نیز مضر باشد. تحقیقات نشان می دهد که چربی شکم در دوران یائسگی خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، برخی سرطان ها و حتی مرگ زودرس را افزایش می دهد.

1. راههای مقابله با چربی شکمی در دوران یائسگی

برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی بیشتر ورزش کنید. با ترکیبی از تمرینات متوسط ​​تا شدید برای از بین بردن چربی شکم در دوران یائسگی شروع کنید. برنامه روزانه شما باید شامل تمرینات هوازی مانند شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و دویدن و همچنین تمرینات مقاومتی یا قدرتی باشد.

2. بهتر است ایستاده باشید تا زمانی که می توانید بنشینید

هرچه بدن شما بیشتر حرکت کند ، کالری بیشتری می سوزاند. یک راه آسان برای انجام این کار این است که تا جایی که ممکن است در طول روز صاف بمانید. نه تنها کالری می سوزاند ، بلکه می تواند از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند.

نشستن طولانی مدت باعث افزایش چربی شکم و چربی تجمع یافته در اطراف اندام هایی مانند کبد می شود که خطر دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. برای ماندن بیشتر ، هنگام راه رفتن با تلفن یا پارک کردن کمی دورتر از پارکینگ. اگر به پرخوری جلوی تلویزیون عادت دارید ، دوچرخه دست و پا زدن را روی نیمکت خود روی زمین بگذارید تا بتوانید حرکات مورد نیاز خود را هنگام شرکت در نمایش دلخواه انجام دهید.

3. هنگام خوردن وعده ها و میان وعده ها برای خوردن آگاهانه

مهم نیست که در میانسالی از چه رژیمی پیروی می کنید ، هنگام غذا خوردن مهم است. به عنوان مثال ، خوردن بستنی و چیپس سیب زمینی در نیمه شب ایده بدی است و در طول روز انتخاب مناسبی نیست. پیام کلی در مورد زمان غذا روشن است: خیلی دیر غذا نخورید.

غذا خوردن در اواخر شب در واقع تلاشی برای کاهش وزن است. در مورد مهلت های خود سختگیر باشید. وعده غذایی خود را در زمان معقولی مانند 7 بعد از ظهر به پایان برسانید و دوباره بعد از 12 ساعت ، ساعت 7 صبح روز بعد دوباره شروع کنید.

استراتژی های خواب سالم خود را برای استراحت خوب در دوران یائسگی و مقابله با چربی شکم به روز کنید.

بی خوابی یک علامت بسیار شایع در دوره ای است که بدن زن به سمت آخرین چرخه قاعدگی خود حرکت می کند. یکی از مواردی که به مبارزه با یائسگی کمک می کند خواب با کیفیت بالا است. خواب ناکافی بر هورمون اشتها گرلین و لپتین تأثیر می گذارد. شما باید عصرها آشپزخانه خود را ببندید و مسواک بزنید. این کار شما را از خوردن دیر و خواب شبانه باز می دارد. نباید قبل از خواب غذا بخورید ، زیرا خواب شما را مختل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید